Costul estimat pentru lucrările de consolidare/reparații capitale la pasajele subterane Lujerului și Obor este de 400 milioane lei, iar pentru consolidarea podului de la Băneasa construit în 1936 pe șos. București-Ploiești expertiza a stabilit un cost estimat de 50 milioane lei, a anunțat miercuri, Primarul General Nicușor Dan.
După finalizarea reparațiilor capitale la Podul Grant (sensul Crângași-Turda) următoarele mari lucrări de infrastructură din București sunt înlocuirea planșeului peste Dâmbovița și consolidarea Pasajului subteran Unirii, contract semnat la Primăria Sectorului 4 cu Asocierea Erbașu-BogArt respectiv consolidarea pasajelor Lujerului și Obor și a podului rutier Băneasa, toate cele trei obiective fiind încadrate în clasa tehnică V, adică o stare critică, ce impune reparații urgente, dar fără risc de colaps.
Pod Băneasa – Șos București Ploiești, sectorul 1, anul construcției 1936, intervenții 2005, stare tehnică V
Pasajul Bucur Obor – Șos Ștefan cel Mare, stare tehnică V, reparații capitale în 2014
Pasaj Lujerului – Șos. Virtuții, sector 6, gradul V, anul construcției 1987, reparații capitale 2012
,,E vorba despre Pasaj Lujerului, Pasaj Obor și Pod Băneasa pe București-Ploiești. Pentru moment s-a făcut documentația tehnică, întâi a fost expertiza, apoi documentația DALI (Detalii pentru Autorizarea Lucrări Intervenții). DALI împreună cu valorile economice vor fi trecute prin Consiliul General și după asta vom scoate în achiziție, toate cele trei proiecte chiar dacă e la Trustul de Clădiri (TMCB), tot o achiziție va fi. Valorea aproximativă a lucrărilor care a rezultat din DALI este 200 milioane lei pasaj Obor, 200 milioane pasaj Lujerului, 50 de milioane Pod Băneasa. Exact sumele care au ieșit din DALI. 450 de milioane. Prin comparație, Podul Grant ce am făcut noi, vreo 50 de milioane ce am făcut noi (sensul Crângași-Turda) și 40 de milioane fosta administrație (mandatul Gabriela Firea sensul Turda-Crângași)” – Primarul Nicușor Dan.
Pe de altă parte, anul trecut, Nicușor Dan anunța o valoare estimată a lucărilor de câte 50 de miliaone lei pentru pasajele subterane Obor și Lujerului și 20 de milioane lei pentru Pod Băneasa (detalii aici)