Primăria sectorului 4 a semnat luni, 22 ianuarie 2024 contractul de finanțare pentru refacerea totală a planșeului de beton care susține o parte din Piața Unirii și consolidarea Pasajului subteran de la Piața Unirii. Reconstruirea planșeului peste Dâmbovița, placa de beton construită în urmă cu aproape 100 de ani costă 750 de milioane de lei, bani pe care Guvernul i-a aprobat prin programul „Anghel Saligny”, iar pentru consolidarea (reparații capitale) la Pasajul subteran Unirii, valoarea contractului este de 300 de milioane lei. Finanțarea pentru lucrările la Pasajul Unirii pe unde trec 60.000 mașini/zi ar putea fi asigurată prin fonduri europene, prin Programul Transport, a anunțat Primarul Daniel Băluță.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În ianuarie, contractul de proiectare și execuție a fost semnat cu Asocierea Erbașu-Concrete Solutions-BogArt, asociere care a depus singura ofertă, iar durata este de  33 de luni (9 luni durata maximă pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru execuție). Lucrările la planșeu vor începe în prima parte a anului 2025, iar pentru a nu închide complet circulația se vor amenaja drumuri și trotuare provizorii, a precizat Băluță. Pentru lucrările de hidroizolație și cămășuire la Pasajul subteran Unirii nu este exclusă închiderea circulației prin pasaj. A fost aleasă soluția tehnică de refacere totală cu o durată de viață de 100 de ani, nu varianta de compromis, o reparație capitală a planșeului, a mai explicat Băluță.

Liderul de asociere este firma Erbașu, constructor puternic cu numeroase lucrări de infrastructură de transport, inclusiv un lot de 26 km. pe Autostrada Transilvania .În asociere este și constructorul bucureștean specializat în proiecte rezidențiale Concrete Solutions (companie definită în SEAP ca medie), iar BogArt, este compania care reabilitează Podul Grantși participă la numeroase licitații ale CNAIR.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Contractul cuprinde două obiecte : ,,Planșeu peste Dâmbovița din Piața Unirii” și ,, Pasaj Unirii, etapa 2″ (n.r consolidarea Pasajului subteran/în 2022 s-au făcut lucrări de punere în siguranță)

Planșeul peste Dâmbovița din centrul Capitalei a fost construit în 1934 și avea inițial 635 de metri lungime și 32 lățime, iar acum a rămas la 360 de metri lungime.

Descrierea Planșeului din Caietul de Sarcini :

Ca urmare a imposibilității accesului la principalele elemente ale planşeului pentru inspectii, intreținere şi reparații, lipsa totală a lucrărilor de întreținere a planşeului, umiditate extremă dată de ridicarea permanentă a nivelului apei pånă la nivelul suprastructurii, absența unor curenți de aer pe direcție longitudinală (constructia este complet închisă la capătul aval) au condus la o multitudine de degradări:

  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrați locale in placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenți la planșeu
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete, arată datele din Expertiza Tehnică pe care a publicat-o BuletindeBucurești.