Pasajele din București: Reparațiile Pasajului de la Unirii costă 53 de milioane de lei. Pasajul a fost închis până la toamnă, iar traficul este sufocat

Pasajul-Unirii

Reparațiile Pasajului de la Unirii, care s-a închis de duminică până la toamnă, costă 53 de milioane de lei, anunțat primarul sectorului 4, Daniel Băluță. La Pasajul subteran de la Unirii, construit în timp record în 1986, au început lucrări de punere în siguranță, care se fac cu închiderea completă a circulației și devierea traficului rutier pe rutele de la suprafață.

Antreprenorul lucrării este constructorul Bog Art, care mai derulează contracte cu Primăria Sectorului 4, iar reparațiile vizează atât intervenții la pereții pasajului, din care, de mai multe ori, au căzut plăcile de granit, hidroizolație, cât și refacerea sistemului de ventilație, a explicat pe șantier, la închiderea pasajului, primarul Băluță.

„Lucrările pe care le-am început se fac pe baza a două expertize tehnice. În 2017 a fost făcută o primă expertiză, iar la Primăria Sectorului 4 am făcut o a doua expertiză care ne-a spus ce măsuri trebuie să luăm pentru a stopa degradarea acestui pasaj rutier. Lucrările care se execută au la bază indicațiile specialiștilor. Structura exterioară va fi curățată, să blocăm apa care infiltrează pasajul. Trebuie să sigilăm structura, să nu se deterioreze. Este un obiectiv fundamental. Apoi vom face placarea cu materiale de bună calitate astfel încât să nu mai fim în situația ca plăcile decorative să se desprindă și să cadă, cum s-a întâmplat de trei ori în acest an și s-a închis circulația. Avem și o problemă cu respiratul în pasaj, cu noxele, mai ales la orele de vârf. De aceea specialiștii au proiectat un sistem de ventilație care să facă aerul respirabil, iar la un incendiu, de exemplu, să funcționeze pentru a proteja viețile. De asemenea, pentru siguranța rutieră creștem protecția, pentru că în ultimii ani, 12 persoane au murit la coliziunea cu stâlpii pasajului”, a precizat Băluță.

Construcţia este încadrată în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă „deficienţe serioase” la structura de rezistenţă, care pun în pericol viaţa a sute de mii de oameni din sectorul 4 şi nu numai. Potrivit celor mai recente date de trafic, tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de maşini, a mai transmis Primăria Sectorului 4.

Băluță a mai spus că, după lucrările de punere în siguranță, urmează o expertiză tehnică și pentru planșeul de beton peste Dâmbovița din Piața Unirii. Din cauza degradării, planșeul de sub Piața Unirii care acoperă Râul Dâmbovița s-ar putea prăbuși. În urma expertizelor făcute de Primăria Generală în 2014 și 2017, s-a ajuns la concluzia că „demararea și finalizarea lucrărilor de reabilitare a planșeului Piața Unirii este de maximă urgență”. Expertizele propun două soluții de lucrări pentru readucerea construcției la parametrii optimi si anume: 1. repararea capitală sau 2. demolarea și construirea unui planșeu nou (detalii aici).

Simulare video: cum va arăta Pasajul Unirii după reparații

Comentarii

  1. A fost construit în 40 de zile și durează 3 luni sa ii schimbe placajul de pe pereți și sa ii pună ventilație. Asa se distruge o națiune. Mulțumim FSN.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *