Nissan Motor a început negocierile cu sindicatul care reprezintă personalul de la biroul său regional european cu privire la schimbările care vor include pierderi de locuri de muncă, conform unui document al companiei și unor e-mailuri interne consultate de Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Constructorul auto japonez aflat în dificultate și care a demarat un proces major de restructurare a confirmat că a intrat în consultări cu reprezentanții angajaților de la Nissan Automotive Europe, biroul său regional din Montigny-le-Bretonneux, Franța, care are aproximativ 560 de angajați.

Biroul, care supraveghează și operațiunile Nissan din Africa, Orientul Mijlociu, India și Oceania, urmează să treacă prin schimbări majore, conform unei persoane familiarizate cu subiectul, care a refuzat să fie identificată.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Managementul și sindicatul au fost de acord să discute despre plecări voluntare înainte de a recurge la concedieri forțate, conform documentului. Negocierile sunt așteptate să se încheie până pe 20 octombrie, iar toate detaliile vor fi comunicate angajaților în luna noiembrie.

„Lucrăm cu seriozitate și respect cu toate părțile implicate pentru a ne asigura că acest proces se desfășoară cu grijă, transparență și în deplină conformitate cu cerințele legale,” a spus Massimiliano Messina, vicepreședintele Nissan pentru regiune.

Messina a mai menționat în e-mail că nu au fost luate încă decizii.

După ce a preluat conducerea în aprilie, CEO-ul Ivan Espinosa a anunțat o restructurare amplă care include reducerea cu aproximativ 15% a forței de muncă a Nissan, scăderea capacității globale de producție cu aproape 30%, până la 2,5 milioane de vehicule, și reducerea numărului de uzine de la 17 la 10.

Constructorul auto speră să economisească 3,4 miliarde de dolari prin această restructurare. Nissan a anunțat săptămâna trecută că va opri producția la uzina sa Civac din Mexic până în martie anul viitor. De asemenea, compania a declarat că va încheia producția de automobile la uzina Oppama din Japonia până în martie 2028 și la fabrica Nissan-Shatai din Shonan până în martie 2027.

Constructorul auto are aproape 19.000 de angajați în Europa, Africa, Orientul Mijlociu, India și Australia, dintre care aproape 60% sunt bazați în Europa, potrivit unui raport publicat în octombrie 2024.