Nissan Motor a anunţat joi că nu va mai accepta comenzi noi din Statele Unite pentru două SUV-uri Infiniti produse în Mexic, ca urmare a tarifelor auto de 25% impuse de preşedintele Donald Trump, o măsură care marchează o restrângere semnificativă a operaţiunilor companiei la fabrica pe care o deţine în parteneriat cu Mercedes-Benz, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Constructorul japonez a precizat că nu va mai onora comenzi suplimentare din SUA pentru modelele Infiniti QX50 şi QX55, asamblate la uzina COMPAS din Mexic. Producţia celor două modele va continua însă pentru pieţele din afara SUA.

Nu este clar în ce proporţie aceste SUV-uri sunt vândute pe alte pieţe. Conform datelor agenţiei naţionale de statistică din Mexic, QX50 şi QX55 au fost exportate exclusiv către Statele Unite până acum. Un purtător de cuvânt al Nissan din Japonia a declarat vineri că modelele ajung şi în pieţe precum Orientul Mijlociu şi Canada, dar nu a oferit detalii suplimentare.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În paralel, Nissan a anunţat că va menţine două schimburi de producţie pentru modelul Rogue la fabrica sa din Smyrna, Tennessee, inversând astfel decizia din ianuarie de a elimina unul dintre cele două schimburi în această lună.

Tarifele globale de 25% pentru automobile şi camioane au intrat în vigoare joi, într-o mişcare care a tulburat puternic industria auto globală.

Nissan se confruntă deja cu probleme semnificative pe piaţa americană, din cauza unei game de modele învechite şi a lipsei de oferte hibride. Producătorul este printre cei mai expuşi la noile tarife, deoarece exportă cel mai mare număr de automobile din Mexic către SUA dintre toţi producătorii auto japonezi.

Problemele companiei au dus la trei revizuiri în scădere ale prognozei de profit în anul financiar recent încheiat, iar datoria Nissan a fost retrogradată la nivel “junk” (nerecomandată pentru investiţii).

Noul CEO al companiei, Ivan Espinosa, în vârstă de 46 de ani, cetăţean mexican şi fost responsabil de planificare la Nissan, a promis că va reduce drastic timpul necesar dezvoltării de noi modele auto.

Fabrica COMPAS, situată în Mexic, produce şi modelul GLB SUV al Mercedes-Benz.