Nissan a anunțat detalii despre o nouă „gigafabrică” de baterii la Sunderland, în nord-estul Angliei, care va spori masiv producția de vehicule electrice.
Producătorul japonez a declarat că fabrica de baterii de 1 miliard de lire sterline – cea mai mare din Regatul Unit, construită în parteneriat cu producătorul chinez Envision, va crea 900 de locuri de muncă la Nissan plus 750 la Envision – și un total de 6.200, atunci când este inclus impactul asupra furnizorilor.
Termenul „gigafabrică”, inventat de fondatorul Tesla Elon Musk, provine din unitatea de măsură reprezentând miliarde.
Envision produce deja baterii litiu-ion pentru modelul Nissan Leaf cu rază scurtă de acțiune, la Sunderland, într-o fabrică cu capacitate de 1,7 gigawatt oră (GWh) pe an.
Noua fabrică va fi mult mai mare și se așteaptă să aibă o capacitate de 9 GWh, suficientă pentru a produce baterii de până la 100.000 de vehicule pe an.
Ca parte a anunțului, Nissan investește 432 milioane de lire sterline pentru a produce un vehicul complet electric de nouă generație în Marea Britanie, despre care spune că se va baza pe succesul modelelor Leaf deja produse la Sunderland.
Angajamentul față de producția de baterii la cea mai mare uzină de automobile din Marea Britanie va fi un risc important pentru producție, întrucât industria se află într-o cursă pentru a îndeplini obiectivul guvernului de a interzice vehiculele noi pe benzină și diesel cu combustie internă până în 2030.
“Anunțul Nissan este un vot major de încredere în Marea Britanie și în lucrătorii noștri cu înaltă calificare din nord-est. Bazându-ne pe cei peste 30 de ani de istorie din zonă, acesta este un moment esențial în revoluția noastră a vehiculelor electrice, care își asigură viitorul pentru deceniile viitoare.” A declarat prim ministrul Boris Johnson.
Ministrul pentru afaceri, Kwasi Kwarteng, este în discuții cu Stellantis, proprietarul Vauxhall, pentru asigurarea producției de vehicule electrice la fabrica de la Ellesmere Port în nord vestul Angliei, atunci când producția modelului ICE Astra se va încheia.
Stellantis spune că interdicția ICE din 2030 înseamnă că a produce orice altceva decât un vehicul electric la Ellesmere Port nu ar fi viabil, dar dorește un sprijin semnificativ pentru a alege nord-vestul Angliei față de celelalte uzine din Europa.
BBC, Sky News