O penurie globală de microcipuri care a întrerupt producția auto la nivel mondial lasă acum și producătorii de electrocasnice în imposibilitatea de a satisface cererea, a declarat Jason Ai, președintele Whirlpool Corp din China, potrivit Reuters.
Compania cu sediul în SUA, una dintre cele mai mari firme de electrocasnice din lume, și-a redus exporturile către Europa și Statele Unite din China cu până la 25% în unele luni.
„Este o furtună perfectă. Pe de o parte, trebuie să satisfacem cererea internă de aparate, pe de altă parte, ne confruntăm cu o explozie de comenzi de export”, a spus el, la evenimentul Appliance and World Electronics Expo.
Compania s-a străduit să-și asigure suficiente microcipuri, procesoare simple care alimentează peste jumătate din produsele sale, inclusiv cuptoare cu microunde, frigidere și mașini de spălat.
În timp ce deficitul de microcipuri la nivel mondial a afectat o serie de furnizori de ultimă generație, cum ar fi Qualcomm Inc, această penurie afectează cel mai sever tehnologiile mature, precum sistemele de gestionare a energiei utilizate în mașini.
Deficitul de microcipuri, care a luat avânt la sfârșitul lunii decembrie, a fost cauzat parțial de faptul că producătorii de automobile au estimat greșit cererea, în timp ce vânzările de smartphone-uri și laptopuri au crescut semnificativ, din cauza pandemiei. Această criză a forțat producătorii de automobile, inclusiv General Motors, să reducă producția și a crescut costurile pentru producătorii de smartphone-uri precum Xiaomi Corp.
Și, în contextul în care fiecare companie care folosește microcipuri în produsele sale a făcut „cumpărături de panică” pentru a-și consolida stocul, penuria a afectat nu doar Whirlpool, ci și alți producători de electrocasnice.
Hangzhou Robam Appliances Co Ltd, un producător chinez de electrocasnice cu peste 26.000 de angajați, a trebuit să întârzie cu patru luni lansarea unei noi hote, deoarece nu a putut găsi suficiente microcipuri.
„Majoritatea produselor noastre sunt deja optimizate pentru uz casnic inteligent, așa că, desigur, avem nevoie de multe cipuri”, a spus Dan Ye, director de marketing la Robam.
Pentru a face față deficitului de microcipuri și de cipuri de memorie flash, Dreame Technology – un brand de aspiratoare finanțat de Xiaomi – și-a redus bugetul de marketing și a angajat personal suplimentar doar pentru a gestiona relațiile cu furnizorii.
Dreame a cheltuit, de asemenea, „câteva milioane de yuani” pentru a testa cipuri care ar putea servi drept alternative la cele pe care le folosește de obicei, a declarat Frank Wang, directorul de marketing al companiei.