Nouă rundă de penalități pentru furnizorii de energie. ANPC anunță amenzi de 195.000 de lei, pentru “facturi defectuoase”

berc ars, energie, electricitate, curent

Comandamentul pentru Energie, creat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a finalizat alte 22 de acțiuni de control la companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale către consumatorii casnici, anunță instituția. Comisarii ANPC au aplicat alte 10 amenzi contravenționale în valoare de 195.000 lei, la care s-a adăugat și măsura recalculării tuturor  facturilor care nu respectă prevederile legii.

Printre cele mai importante abateri constatate în timpul verificărilor s-a numărat faptul că nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 11.2021. Alte nereguli: furnizarea de energie electrică, fără licență sau nerespectarea termenului de facturare și facturarea coasată pe două luni. Au fost probleme cu informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, care nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea, dar și cu unele contractele emise, care nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate. S-au constatat și practici comerciale incorecte, în care majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Protecția Consumatorilor a anunțat vineri că a amendat cu 450.000 lei mai multe companii furnizoare de energie, pentru că au emis facturi incorecte, fără să precizeze numele firmelor. Economedia a obținut de la ANPC lista integrală a companiilor sancționate și amenzile primite de fiecare dintre acestea. Electrica, la care cel mai mare acționar este statul român prin Ministerul Energiei, a cumulat jumătate din aceste amenzi. Mai multe informații AICI

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *