Modelul Puma Gen-E, complet electric şi fabricat în uzina Ford Otosan din Craiova, a fost lansat în România cu un preţ de la 23.900 euro (TVA inclusă), prin programul Rabla Plus şi Ford Ecobonus.

Puma Gen-E oferă o autonomie de până la 376 km cu un singur plin de baterie. Încărcarea 10-80% durează 23 de minute, iar viteza maximă de încărcare DC este de 100 kW.

”Ford a prezentat astăzi Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai bine vândut model Ford în Europa. Sistemul de propulsie complet electric oferă o eficienţă excepţională în segment, cu un consum record de 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E oferă o autonomie în regim mixt de până la 376 km la o încărcare completă, iar autonomia urbană atinge valoarea de 523 km”, anunţă compania, potrivit News.ro.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

La un încărcător rapid DC, o încărcare 10-80% durează aproximativ 23 de minute, în timp ce acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 8 secunde.

Spaţiul pentru bagaje cu scaunele spate la locul lor ajunge până la 574 de litri.

„Puma Gen-E este cea mai avansată Puma din toate timpurile, combinată cu un motor electric incredibil de eficient din punct de vedere energetic. Iar noul GigaBox oferă un volum util inegalabil pentru bagaje”, a declarat Jon Williams, director general, Ford Blue şi Model e, Europa.

Puma Gen-E dispune de un schimbător de trepte complet nou, simplificat, poziţionat în spatele volanului, care face ca trecerea din D în N sau R să fie la fel de uşoară precum semnalizarea schimbării direcţiei de mers. Posibilitatea de a conduce cu o singură pedală (One-Pedal) simplifică deplasarea prin zonele urbane, indiferent de modul de rulare, precizează compania.

În oraş, sistemul de camere la 360 de grade poate simula o vedere din dronă pentru a facilita intrarea şi ieşirea din spaţiile incomode şi înguste.

”Construit în uzina Ford Otosan din Craiova şi utilizând motoare electrice fabricate la Halewood, Marea Britanie, Puma Gen-E reprezintă un pas important în portofoliul de vehicule electrice Ford. Puma Gen-E este disponibil pentru comandă începând de astăzi, cu livrări începând din primăvara anului 2025”, arată constructorul auto.

În România, Puma Gen-E are un preţ de pornire de la 23.900 euro TVA inclusă comenzile fiind deja deschise.

Simultan cu prezentarea oficială a noului model Puma Gen-E, Ford lansează programul naţional Ford Ecobonus. Acesta este menit să impulsioneze reînnoirea parcului auto la nivel naţional şi să ajute la tranziţia către mobilitatea cu emisii scăzute de CO2.

Astfel, Ford România oferă un Ecobonus în valoare de 5.100 euro eligibil pentru modelele Puma Gen-E, Capri, Explorer şi Mustang Mach-E şi de 2.600 euro pentru Kuga PHEV – cel mai vândut Plug-in Hybrid din România în ultimii 4 ani.

Ford Ecobonus se aplică atât persoanelor fizice, cât şi juridice, indiferent de modul de achiziţie şi este cumulativ cu toate acţiunile comerciale.

Marți, 29 octombrie 2024, Ford Otosan Craiova a marcat inaugurarea unei noi linii de asamblare a bateriilor, destinată să sprijine producția viitoare de vehicule electrice.

Informațiile Economedia arătau că în România se va face asamblarea propriu-zisă a bateriilor, adică ultimul pas al procesului de producție a bateriilor. Asamblarea se va realiza la fabrica de la Craiova a Ford. Linia de asamblare, dezvoltată pe divizia de motoare, a fost realizată prin fonduri proprii ale companiei, conform informațiilor Economedia.

Ford Otosan Craiova va începe în acest an producția versiunilor electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Ford Tourneo Courier, precum și Puma Gen-E, ca parte a investiției de 490 milioane de euro anunțate în 2022, când Ford Otosan a preluat uzina din Craiova.

„Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne și automatizate unități de producție auto din Europa și suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice în inima Olteniei. Primele livrări sunt așteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esențial în strategia de electrificare a companiei la nivel european”, a declarat Fırat Elhüseyni, Președintele Ford Otosan România.

La uzina Ford Otosan Craiova se vor asambla bateriile care vor echipa modelele E-Transit Courier, E-Tourneo Courier și Puma Gen-E.