Reprezentanții Uniunii Europene (UE) și ai Beijingului discută alternative la taxele vamale impuse vehiculelor electrice chineze, inclusiv posibilitatea introducerii unor prețuri minime la care aceste vehicule ar putea fi vândute în Europa, dar nicio soluție nu este iminentă, au declarat luni oficiali UE, citați de agenția Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Bernd Lange, președintele Comisiei pentru comerț a Parlamentului European, a declarat vineri la un canal de televiziune german că un acord între cei 27 și China pentru înlocuirea tarifelor cu altceva este aproape.

Cu toate acestea, oficiali europeni, care au dorit să-și păstreze anonimatul din cauza caracterului sensibil al discuțiilor cu Beijingul, au afirmat că această declarație nu este corectă. Deși negocierile continuă, rămân obstacole care împiedică ajungerea la un acord.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Una dintre opțiunile luate în considerare este stabilirea unui preț minim pentru mașinile electrice importate din China, pentru a crește prețul acestora, despre care UE a concluzionat, după o lungă anchetă, că este artificial scăzut din cauza subvențiilor acordate de statul chinez.

Ca răspuns la aceste subvenții, Uniunea Europeană a majorat luna trecută tarifele pentru vehiculele electrice construite în China cu până la 45,3 %, ca parte a celei mai mari anchete comerciale din istoria sa, o măsură care a divizat Europa și a determinat represalii din partea Beijingului.

Camera de Comerț chineză cu UE și-a exprimat dezamăgirea profundă față de această măsură, calificând-o drept „protecționistă” și „arbitrară”.