Numărul de autoturisme noi înmatriculate în România a înregistrat o creștere de 5.4% în primele 10 luni ale anului comparativ cu perioada ianuarie-octombrie 2023, arată datele ACAROM – Asociatia Constructorilor de Automobile din ROMANIA și ACEA. Numărul celor cu propulsie full electrică a scăzut cu 33%, dar al celor hibride a crescut cu 34%.
În luna octombrie 2024 , înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 1.1% față de octombrie 2023 , atingându-se un nivel de 856.762 unități.
În perioda ianuarie-octombrie 2024, totalul de autoturisme înmatriculate în UE a ajuns la 8.856.195 unități , o creștere cu 0.7% față de perioada similară din 2023.
Din totalul autoturisme înmatriculate în UE, 1.172.737 unități au fost full electrice (-4.9%) , și 3.310.135 unități cu propulsie hibridă, în creștere cu 14.2% față de primele 10 luni din 2023.
Au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu perioada similară din 2023 în Spania (+4.9%) și Italia (+0.9%), în timp ce Germania (-0.4%) și Franța (-2.7%) au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.
România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 127.061 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de +5.4% comparativ cu perioada ianuarie-octombrie 2023. Dintre acestea, 7.943 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică (-33.6%) și 48.322 unități au propulsie hibridă (+34.7%) .
În ceea ce privește constructorii de automobile , cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.836.343 unități, în creștere cu +2.3% , urmate de grupul STELANTIS cu 1.700.846 unități , în scădere cu – 7.1% și de Grupul Renault cu 1.040.882 unități, în creștere cu +1.2% (din care DACIA: 472.680 unități, în creștere cu + 1.7% față de ian-oct 2023). Autoturismele marca Ford au reprezentat în ian-oct 2024 un număr de 362.851 unități noi înmatriculate,în scădere cu -17.5% față de ian-oct 2023.