O carcasă de metal îndoit, sfâșiat și ars, care a fost, cu zeci de ani în urmă, o mașină de curse Ferrari, a fost vândută la o licitație RM Sotheby’s din California pentru 1,9 milioane de dolari, relatează CNN Business.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Deși acest lucru poate fi surprinzător, nu este o investiție atât de oribilă pe cât pare, mai ales dacă cumpărătorul urmărește ceva mai mult decât banii: istoria curselor și, pentru noul proprietar, o șansă la o glorie proprie.
Unul dintre cele doar 13 exemplare fabricate, acest Ferrari Mondial Spider Series I din 1954 nu a fost unul dintre legendarele modele V12 ale Ferrari, ci un design complet diferit. Mașina cu patru cilindri a fost concepută pentru a fi condusă pe circuite întortocheate, cu multe curbe și puține linii drepte, unde era de dorit un motor mai mic și mai ușor.
Ferrari a câștigat campionate mondiale în 1952 și 1953 cu mașini cu acest design, de unde și numele de “Mondial” sau “World”.
Cunoscută după numărul de șasiu, 0406 MD, a fost construită inițial cu o caroserie realizată de celebra firmă italiană de design Pinin Farina. (Numele companiei avea să fie schimbat mai târziu în Pininfarina.) În 1954 a fost condus de Franco Cortese, același om care, cu ani înainte, condusese un Ferrari pentru prima victorie în curse a mărcii.
La fel ca în cazul multor mașini de curse de epocă, aceasta a avut o viață complicată. La aproximativ un an după ce a fost construită, a primit o caroserie diferită de la firma Scaglietti, înainte de a fi trimisă în Statele Unite în 1958.
La un moment dat, la sfârșitul anilor ’50 sau începutul anilor ’60, Mondial a fost lovit și a ars, nu neapărat în același timp. Decenii mai târziu, detaliile sunt neclare. Până atunci, motorul său original fusese, de asemenea, înlocuit.
Această mașină, un alt Ferrari 500 Mondial Pinin Farina Spider din 1954, un Ferrari 500 Mondial Pinin Farina Spider, a fost pus în vânzare pe site-ul de licitații Bring A Trailer în septembrie 2021. Mașina a fost cumpărată de colecționarul Ferrari Walter Medlin în 1978 și și-a petrecut ultimii 45 de ani în starea actuală în depozit.
Cel mai scump Ferrari vândut vreodată la licitație a fost Ferrari 250 GTO din 1962, care a fost de asemenea pus la bătaie la RM Sotheby’s. Acesta a fost vândut în 2018 pentru 48,4 milioane de dolari.
Ferrari Mondial Spider în stare bună se poate vinde cu puțin peste 2 milioane de dolari, a declarat Brian Rabold, vicepreședinte pentru informații auto la Hagerty, o companie care urmărește îndeaproape valorile mașinilor de colecție. În ultimii ani, unele s-au vândut cu până la 5 milioane de dolari. Ar putea fi nevoie cu ușurință de 1 milion de dolari pentru a readuce mașina la aspectul de dinaintea accidentului și pentru a o face din nou posibil de condus, a spus Rabold. Așadar, noul proprietar ar putea cel puțin să obțină un profit din această investiție totală. Dar a face bani nu este principalul motiv pentru care cineva ar dori să cumpere o astfel de mașină.
“Prețul de vânzare nu lasă prea mult loc pentru avantaje financiare, dar pentru noul proprietar cea mai mare recompensă ar putea fi aceea de a readuce această mașină istorică la starea de nou și de a o aduce din nou în fața entuziaștilor care o apreciază”, a declarat Rabold într-un e-mail.
Prețul include comisionul casei de licitații RM, iar cumpărătorul nu a fost dezvăluit.