O companie aeriană le oferă 10.000 de dolari pasagerilor care renunță voluntar la zbor

avion, zboruri, calatorii, turism Sursa foto: Pexels

Compania aeriană americană Delta Air Lines a oferit 10.000 de dolari fiecărui pasager care s-a oferit voluntar să fie mutat de pe un zbor supravândut din Michigan, scrie CNBC.

Editorialistul Jason Aten de la revista Inc. a scris că aștepta la poarta de îmbarcare pentru un zbor spre Minnesota când Delta a anunțat că este în căutarea a opt voluntari pentru a se urca într-un zbor ulterior. Transportatorul a oferit 10.000 de dolari fiecăruia dintre cei dispuși să renunțe la locurile lor, a spus el.

Aten a declarat pentru revista Fortune că grupul său de opt persoane nu a ridicat mâna pentru că nu au știut imediat de câți voluntari era nevoie.

„Dacă am fi știut că sunt opt, am fi coborât”, a declarat el pentru mass-media. „Până când a fost clar, patru sau cinci persoane plecaseră deja”.

Cel puțin un alt pasager a confirmat relatarea lui Aten. Todd McCrumb a declarat pentru KTVB 7 că oferta a crescut de la 5.000 de dolari la 10.000 de dolari. McCrumb a spus că el și soția sa nu au acceptat oferta, care a fost plătită prin intermediul Apple Pay sau un card cadou Visa, deși a văzut cel puțin alte patru persoane care au acceptat oferta.

„Posibilitatea de a oferi compensații pentru zborurile pline împuternicește eforturile angajaților noștri de a avea grijă de clienți și de a decola aeronavele la timp”, a declarat un purtător de cuvânt al Delta pentru Busiiness Insider. Purtătorul de cuvânt nu a confirmat sau infirmat faptul că zborul de luni oferea compensații de 10.000 de dolari.

Deși o plată de 10.000 de dolari este rară, în 2017, Delta a crescut suma maximă pe care o va plăti pentru a scoate pasagerii de pe zborurile supravândute la aproape 10.000 de dolari, de la 1.350 de dolari, potrivit unui raport CNBC de la acea vreme.

Compensația neobișnuit de mare a Delta vine pe fondul unui sezon de călătorie de vară dezordonat, cu întârzieri ale zborurilor și haos în întreaga industrie, în condițiile în care cererea a revenit la nivelurile de dinaintea pandemiei. Printre problemele cu care se confruntă companiile aeriene se numără lipsa personalului – inclusiv a piloților – și vremea rea.

În contextul în care se apropie weekendul prelungit de 4 iulie din SUA, industria se pregătește pentru o nouă rundă de perturbări. În weekend-urile cu ocazia 1 iunie și Ziua Tatălui, companiile aeriene americane au anulat sau au întârziat în total peste 35.000 de zboruri.

Marți, Delta a anunțat că va permite pasagerilor să își schimbe gratuit zborurile din weekendul de 4 iulie. Directorul executiv al Delta, Ed Bastian, și-a cerut scuze membrilor SkyMiles ai companiei aeriene pentru recentele întârzieri și anulări de zboruri.

„Am petrecut ani de zile pentru a stabili Delta ca lider al industriei în ceea ce privește fiabilitatea și, deși majoritatea zborurilor noastre continuă să opereze la timp, acest nivel de perturbare și incertitudine este inacceptabil”, a scris Bastian într-un e-mail de joi.

Delta a anulat 4% din zborurile sale de la weekendul Memorial Day – considerat începutul sezonului de călătorii de vară – a relatat Bloomberg, citând datele FlightAware.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *