Compania de Drumuri a anulat oficial, pe 19 iunie, și a doua licitație pentru lărgirea autostrăzilor care pornesc din București (studiu de fezabilitate), arată datele consultate de Economedia în SEAP. Informația privind anularea licitației a apărut în ianuarie, dar a durat 5 luni ca anularea să devină oficială în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice.
Consultantul Proiect Construct Regiunea Transilvania a contestat pe 12 ianuarie la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) decizia CNAIR care i-a declarat oferta inacceptabilă și, în subsidiar, și decizia CNAIR de anulare a licitației. Ulterior, el și-a retras contestația de la CNSC pe 23 ianuarie.
Astfel, există un interval de 5 luni, până în iunie, în care nu este clar de ce CNAIR nu a decis oficial să anuleze licitația.
CNAIR primise patru oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate care va permite lărgirea la 3 benzi/sens a autostrăzilor care pornesc din București: A1 București – Pitești (lărgire pe tot traseul), A3 București – Ploiești (până la nodul Dumbrava, intersecție cu A7) și Autostrada Soarelui București – Constanța până la Fundulea (km 36). Lărgirea la 3 benzi/sens este obligatorie pe A1 București – Pitești unde capacitatea de preluare este cu mult depășită, iar pe tronsonul Ciorogârla – București se produc zilnic tamponări și accidente (și favorizate de lipsa descărcării în A0 – Autostrada Bucureștiului). Aceasta a fost a doua procedură anulată, după o primă procedură care a avut aceeași soartă. Contractul are o durată de 18 luni și un cost de 29 de milioane lei.
„Miercuri, 27.09.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului “Elaborare Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A1, București – Pitești, Elaborare Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A2, București – Fundulea, Revizuire Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava”. Până la termenul limită au depus oferte urmatorii operatori economici:
1. INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL
2. Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (lider) – PROSPECT DRILL SRL – CREATIVE ROAD DESIGN SRL
3. Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (lider) – SPECIALIST CONSULTING SRL
4. TOTAL BUSINESS LAND
Contractul prevede realizarea următoarelor tipuri de servicii:
– Expertiza Tehnică pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București – Pitești; A2 București – Fundulea și respectiv A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava;
– Studiul de Fezabilitate (SF) pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București -Pitești și A2 București – Fundulea;
– Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru sectorul de autostradă A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava. Durata Contractului este de 18 luni, din care 17 luni pentru realizarea celor 3 Studii de Fezabilitate”.
„Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.
Autostrada A1 București – Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, pe tronsonul Ciorogârla – Militari (Iuliu Maniu/intrare pe Centură) cozile fiind pe mai mulți kilometri. Pentru A3 Moara Vlăsiei – nod Dumbrava lărgirea este necesară pentru că, din 2024-2025 se estimează deschiderea primelor tronsoane de pe Autostrada Moldovei A7, iar legătura A3 – A7 se face la nodul rutier Dumbrava în Prahova.