Companiile OMV Petrom şi Rompetrol au câştigat contracte de concesiune de servicii pentru mai multe loturi de pe autostrăzile A1 Orăştie – Sibiu şi A3 Transilvania, şi variantele de ocolire Suceava şi Braşov, scrie Agerpres.
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru Lotul 1 (Spaţii pentru servicii, km 288+810, stg/dr., Miercurea Sibiului, Autostrada A1, Orăştie – Sibiu) ofertantul desemnat câştigător este OMV Petrom Marketing SRL iar durata contractului este de 20 de ani.
Pentru Lotul 2 (Spaţii pentru servicii, km 8+400, stg/dr., Sânpaul, Autostrada A3, Transilvania – Secţiunea 1C) câştigătoare a fost desemnată Asocierea SC Rompetrol Downstream SRL – SC KMG Rompetrol Development SRL iar durata contractului este de 25 de ani.
Pentru Lotul 10 (Parcări de lungă durată – Varianta de Ocolire Suceava – DN 2, km 429+500 – km 430+200 dr., Varianta de Ocolire 2 P, km 8+500 – 9+000 stg), contractul cu o durată de 20 de ani a fost atribuit tot Asocierii Rompetrol Downstream SRL – SC KMG Rompetrol Development care şi-a adjudecat şi Lotul 12 (Parcări de lungă durată – Varianta de Ocolire Braşov – DN1K, km 1+500 stg/dr).
Dotările minime obligatorii pe care Concesionarul trebuie să le proiecteze, construiască, finanţeze, opereze şi întreţină, astfel încât spaţiile de servicii/parcările de scurtă durată/parcările de lungă durată aferente fiecărui lot să fie complet funcţionale, sunt: parcare; toalete publice; staţie distribuţie carburant (doar în spaţiile pentru servicii şi parcările de lungă durată); staţie distribuţie/încărcare hidrogen (doar în spaţiile de servicii aferente lotului 1); staţie reîncărcare vehicule uşoare electrice (doar în spaţiile pentru servicii şi parcările de lungă durată); staţie reîncărcare vehicule grele electrice (doar în spaţiile pentru servicii aferente lotului 1); spaţiu comercial (doar în spaţiile pentru servicii şi parcările de lungă durată); snack bar (doar în spaţiile pentru servicii şi parcările de lungă durată).
„Conform obiectivelor politicii de transport în România, principala direcţie de acţiune a CNAIR o reprezintă dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, în vederea integrării reţelei naţionale în Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), îmbunătăţirii confortului utilizatorilor acestei infrastructuri şi creşterii siguranţei şi eficienţei transportului. Standardele de proiectare ale autostrăzilor din România au fost aliniate la standardele europene, în principal la „TEM Standards and Recommended Practice – 2002″ care recomandă, printre facilităţile pe care trebuie să le prezinte o autostradă, şi construirea spaţiilor de odihnă (parcări) şi a spaţiilor de servicii”, se precizează în comunicatul CNAIR.