Vacanţele sunt mai scumpe cu 10-20% faţă de 2019, iar acest trend se va păstra până la finalul anului, cu creşteri de peste 30% pentru cele mai căutate destinaţii, potrivit unui comunicat al tur-operatorului Eturia, transmis de Agerpres.
„Preţurile sunt în creştere cu 10-20% faţă de anul 2019 şi estimez că acest trend se va păstra până la sfârşitul anului cu mai mult de 30% pe destinaţiile foarte populare şi în perioade de vârf de sezon. Aceste modificări de preţuri se datorează creşterilor la petrol şi energie, întărirea dolarului faţă de euro cu circa 20%, dar şi a cererii de vacanţe care este în acest moment mai mare pe majoritatea destinaţiilor decât oferta. Acest lucru se întâmplă deoarece nici companiile aeriene, nici hotelurile nu şi-au refăcut capacitatea de transport, respectiv cazare, la nivelurile prepandemice. Pentru cei care vor să economisească, soluţia rămâne early booking-ul, dar şi evitarea perioadelor de vârf de sezon (august, decembrie, ianuarie, aprile)”, a arătat Sorin Soica, CEO al Eturia.
Din perspectiva financiară, obiectivul companiei este să urce cu peste 50% faţă de anul 2019, iar trendul este deocamdată bun pentru atingerea acestui obiectiv.
În cei 15 ani de activitate, Eturia are peste 300 de parteneri locali în întreaga lume, a vândut vacanţe în 155 de ţări şi a avut până în prezent peste 80.000 de clienţi.
Compania a avut vânzări de 100 de milioane de euro în 15 ani. Cea mai vândută destinaţie a fost Maldive, cu peste 10 milioane de euro, iar cea mai scumpă vacanţă a costat 125.000 de euro.