Compania Oil Terminal din Constanța, cel mai mare terminal pentru import și export de ţiţei, produse petroliere şi petrochimice la nivel naţional, a înregistrat un profit net de 12,8 milioane de lei în primul semestru din 2025, în scădere cu 64,68% față de primul semestru din 2024.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Compania a înregistrat o cifră de afaceri netă de de 185,3 milioane de lei, în scădere cu 19,77%. EBITDA a fost de 31,1 milioane de lei, în scădere cu 42,29%.
Veniturile totale au scăzut cu 19,52% în primul semestru din 2025 comparativ cu primul semestru din 2024, ajungând la 187,1 milioane de lei. Compania a avut cheltuieli totale de 172,6 milioane de lei, în scădere cu 9,66%.
Oil Terminal are o capitalizare de 356,6 milioane de lei și este deținută de statul român prin Ministerul Energiei cu acțiuni de 87,75%.
Compania prestează servicii privind primirea, încărcarea, descărcarea, depozitarea şi condiţionarea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice şi chimice lichide pentru import, export și tranzit.
Terminalul petrolier din Constanţa este unul dintre cele mai mari în sud-estul Europei, situat la intersecţia culoarelor de transport maritim între Asia, Europa Centrală şi de Vest şi Orientul Apropiat. Oil Terminal S.A. este interconectată cu rafinăriile româneşti prin intermediul societăţii de transport Conpet S.A. Ploieşti pentru transportul ţiţeiului de la terminal la rafinării, pe conducte subterane ce fac parte din sistemul naţional de transport. În plus, terminalul are legături la reţeaua naţională de căi ferate, reţeaua de căi rutiere şi la canalul Dunăre – Marea Neagră, potrivit Ministerului Energiei.