Pasajele de pe Centura București: Sensul giratoriu suspendat de la Popești – Leordeni (Oltenița) s-a scumpit cu 40 de milioane lei. Cel mai greu pasaj de pe Centură se deschide cel mai probabil la primăvară

Pasajul Oltenița Sursa Foto : Ionel Scrioșteanu

Sensul giratoriu suspendat de la Popești – Leordeni (Oltenița) s-a scumpit cu 40 de milioane de lei, de la aproape 170 de milioane lei la 209 milioane, escaladarea costului pentru cel mai greu pasaj de pe Centura Capitalei fiind de 23%, potrivit graficului Companiei de Drumuri.

Pasajul de la intersecția cu DN 4 București – Frumușani – Oltenița a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 70%, termenul estimat pentru deschiderea circulației fiind luna decembrie 2022.

Totuși, la o simplă comparație cu Podul de la Domnești (85% execuție și termen de inaugurare 15 noiembrie), Pasajul de la Popești – Leordeni depinde foarte mult de mobilizarea constructorului din Italia și mai ales de vremea din noiembrie și decembrie, șansele de deschidere până de Crăciun fiind mici.

Suplimentarea costurilor pentru contractele în derulare a fost decisă de Guvern în primăvară prin Ordonanța 64/2022 completată în august cu „Ordonanța UMB” unde se aplică formula polinomială. Forța de muncă, bitumul, combustibilul, agregatele minerale, energia electrică și gazele, utilajele și echipamentele, construcțiile metalice și cimentul sunt cele 10 elemente pe baza cărora Ministerul Transporturilor permite suplimentarea contractelor pentru a acoperi creșterea puternică a prețurilor la materialele de construcții.

Contractul pentru Pasajul Popești – Leordeni a fost semnat cu firma Itinera SPA (Italia) în iunie 2019 pentru 169 de milioane lei, 12 luni proiectare, 24 execuție și 10 ani garanție pentru lucrări. Ordinul pentru intrarea în șantier a fost emis în august 2020. Potrivit CNAIR, stadiul financiar este de 61%, iar cu escaladare s-a ajuns la 84% din contract.

Contractul include și lărgirea centurii la 4 benzi pe aproximativ 1,6 kilometri, iar nodul rutier, construit sub forma unui ovoid, are o lungime totală de 800 metri, potrivit CNAIR.

„Amenajarea nodului este denivelată și presupune construcția unui sens giratoriu suspendat, care va rezolva toate fluxurile de trafic, inclusiv traficul feroviar din zonă. Traseul amenajării nodului rutier începe la km 29+500 și se termina la km 33+190 pe centura existent și include și sensul giratoriu de la km 35+450. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 m care se termină cu un sens giratoriu (pe direcția București) și aproximativ 650 m care se termină cu un sens giratoriu (pe direcția Oltenița)”, arată instituția.

Pasajul de la Berceni, al treilea pod de pe Centura București Sud a depășit cu puțin 70% execuție, dar întârzierile de aprovizionare amână, cel mai probabil deschiderea pentru martie-aprilie 2023.

Sursa Foto : Ionel Scrioșteanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *