Patru oferte au fost depuse pentru proiectarea Autostrăzii Făgăraş – Braşov, parte din Autostrada Transilvania. Drulă: Proiectul a fost ţinut „la sertar” ani de zile

Autostrada Brasov Fagaras Sursa foto: Cătălin Drulă/Facebook

Compania de Drumuri a primit patru oferte pentru proiectarea Autostrăzii Făgăraş – Braşov, şosea de mare viteză care face parte din proiectul Autostrăzii A3 Transilvania.

Proiectul autostrăzii Făgăraş – Braşov cu o lungime de 48 de kilometri a fost ţinut „la sertar” ani de zile a scris ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

„Încă un pas pentru a circula civilizat între Brașov și Făgăraș: astăzi au fost depuse 4 oferte pentru documentația tehnică a viitoarei autostrăzi. Ani de zile a fost ținut la sertar acest proiect, iar momentul de azi marchează un progres important. Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren. Mai mult, autostrada Făgăraș – Brașov este prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitație”, a precizat ministrul Drulă.

Practic, prin aceste schimbări, beneficiarul va avea mai multe avantaje printre care termene realiste, corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect, uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale şi plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.

Durata contractului este de 22 de luni pentru Studiul de Fezabilitate şi 3 luni pentru Proiectul Tehnic, valoarea estimată fiind de 25 milioane lei.

Iniţial, traseul Autostrăzii A3 – Transilvania era prin Braşov şi Târgu Mureş dar a fost schimbat pentru legătura cu A3 prin Sebeş. Pentru Autostrada Sibiu – Făgăraş de 68 km, proiectarea ar urma să fie predată până la sfârşitul anului.

 

Sursa foto: Cătălin Drulă/Facebook

Comentarii

  1. 25 de luni pentru SF+PT!
    Dar executia a 48 km câți ani mai dureaza?
    Pana in 2029 sa fie gata?
    Pentru ca 2021 e dus cu contestații si celelalte.
    Se semnează contractul in 2022.
    Vara.
    2024 la sfarsit predat SF.
    Începe circul cu executia in 2025.
    Se începe in 2026 si da-i si lucreaza 2027 si 2028.
    La alegerile prezidentiale din 2029 se inaugurează!
    E bine 48 de km.
    Dar de la Făgăraș la Sibiu probabil dupa 2030!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *