PepsiCo și Carrefour se ceartă pe tema cine pe cine a părăsit/ Carrefour susține că a renunțat la produsele PepsiCo din cauza prețurilor mari, compania americană spune că a oprit livrările pentru că nu avea un nou contract (WSJ)

pepsi Sursă foto: Unsplash

În disputa Carrefour – Pepsi a apărut și punctul de vedere al companiei americane de snacksuri și sucuri. Aceasta spune spune că ea a decis să nu mai vândă către Carrefour să nu mai aprovizioneze magazinele europene ale lanțului de magazine, deoarece cele două părți nu au ajuns la un acord asupra unui nou contract, scrie The Wall Street Journal. Asta după ce lanțul francez de supermarketuri anunțase că a luat decizia după o dispută pe tema prețurilor, Carrefour considerând că acestea sunt prea mari.

Totul a devenit public joi, când Carrefour a declarat că nu va mai vinde Pepsi, Lay’s, Doritos, Cheetos, Quaker Oats și alte produse PepsiCo în Franța, Italia, Spania și Belgia. Carrefour a afișat note pe rafturile magazinelor în care spunea că nu va mai vinde aceste mărci din cauza creșterilor inacceptabile de prețuri. Magazinele Carrefour din aceste patru țări reprezintă aproximativ 0,25% din veniturile globale ale PepsiCo, potrivit analistului Callum Elliott de la Bernstein.

“Din păcate, Carrefour a caracterizat greșit lanțul de evenimente”, a declarat luni un purtător de cuvânt al PepsiCo.

“Având în vedere lipsa unui acord privind un nou contract, am încetat să mai livrăm către Carrefour la sfârșitul anului, lucru pe care ei erau conștienți că s-ar putea întâmpla. Sperăm că vom ajunge curând la un acord asupra termenilor, astfel încât produsele noastre să poată fi din nou pe rafturile lor, pentru ca consumatorii să se bucure de ele.”

În replică, Carrefour a declarat luni: “Noi, la Grupul Carrefour, am luat această decizie”.

PepsiCo și Carrefour negociază de mai multe luni noile liste de prețuri, în condițiile în care guvernul francez a făcut presiuni asupra furnizorilor pentru a ajunge la înțelegeri cu retailerii privind scăderea prețurilor. Inflația prețurilor la alimente în Franța a urcat la două cifre în 2022 și a ajuns la aproape 16% în martie 2023.

În august, ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, a declarat că Unilever, Nestlé și PepsiCo nu cooperau în cadrul unui acord amplu pe care ministerul său îl încheiase cu retailerii și producătorii pentru a îngheța sau reduce prețurile la mii de produse.

Le Maire a declarat că guvernul va forța producătorii de alimente să înceapă negocierile anuale privind prețurile cu marile magazine cu câteva luni mai devreme decât de obicei, cu scopul de a pune în aplicare reducerile de prețuri în ianuarie.

Începând din vara anului trecut, Carrefour a făcut apel public la furnizori și a crescut presiunea asupra acestora pentru a reduce prețurile. În august, directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, a dat vina pe furnizori pentru creșterea prețurilor.

“Realitatea este că acești actori din industrie au refuzat să renegocieze prețurile, în ciuda scăderii inflației și în ciuda presiunii autorităților”, a declarat Bompard pentru Franceinfo.

În septembrie, Carrefour a atașat etichete pe produse, avertizându-i pe cumpărători cu privire la ceea ce a descris ca fiind “micșorarea prețurilor”. Printre produse se numărau chipsurile Lay’s și ice tea Lipton, ambele produse de PepsiCo. Bompard a numit “shrinkflation” – o cantitate mai mică de produs într-un ambalaj pentru același preț de vânzare cu amănuntul – o “practică inacceptabilă”.

Carrefour și PepsiCo au negociat în ultimele șase luni, potrivit unei persoane familiarizate cu această chestiune. PepsiCo a avertizat Carrefour că, dacă cele două părți nu vor avea un contract până la sfârșitul anului 2023, PepsiCo va înceta să mai aprovizioneze Carrefour, iar livrările vor fi încheiate la 31 decembrie, a declarat această persoană.

Negocierile PepsiCo cu Carrefour implică mai mult decât stabilirea prețurilor, a precizat purtătorul de cuvânt al PepsiCo.

“Prețurile și loialitatea consumatorilor sunt lucruri la care ne gândim în mod constant”, a spus el. “Cu toate acestea, nu putem susține relațiile cu clienții care nu mai sunt profitabile”.

În octombrie, șeful financiar al PepsiCo, Hugh Johnston, a declarat pentru The Wall Street Journal că majorările de prețuri vor încetini în 2024 și vor fi aproximativ în linie cu rata generală a inflației. Încetinirea vine după mai mult de doi ani de creșteri puternice ale prețurilor practicate de PepsiCo la băuturile sale răcoritoare, snacks-uri și alimente ambalate.

Aceasta nu ar fi prima dată când PepsiCo oprește livrările către un retailer în timpul negocierilor privind prețurile. PepsiCo a suspendat livrările către Loblaw din Canada timp de mai bine de o lună în 2022.

Alte dispute au avut loc în magazine din Marea Britanie în 2022, când Kraft Heinz a întrerupt temporar livrările de fasole, supe și ketchup către Tesco, unul dintre cei mai mari retaileri aliemnetari din lume. În timp ce această luptă era încă nerezolvată, Mars a suspendat livrările către Tesco de hrană pentru pisici Whiskas, hrană pentru câini Pedigree și alte mărci de îngrijire a animalelor de companie.

Sursă foto: Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *