Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) – singura instituţie din România care se ocupă cu instrumentarea cazurilor de insolvenţă a persoanelor fizice – a înregistrat în prima jumătate a acestui an un număr de cereri de deschidere a procedurii de insolvenţă mai mare decât cel primit pe tot parcursul lui 2021, transmite Agerpres.
În conformitate cu legea specifică acestui domeniu, ANPC consiliază cetăţenii aflaţi în imposibilitate de plată, pentru a alege procedura adecvată care poate să soluţioneze impasul financiar în care se află.
“Insolvenţa este definită ca fiind acea situaţie în care o persoană fizică nu mai dispune de banii necesari pentru a-şi achita datoriile (rate bancare, impozite, restanţe la asociaţiile de proprietari) şi înregistrează întârzieri de plată mai mari de 90 de zile”, precizează ANPC.
Angajaţii Direcţiei de Insolvenţă, din cadrul ANPC, oferă consultanţă gratuită persoanelor care îndeplinesc această condiţie de bază şi îi consiliază cu privire la procedura cea mai potrivită, în conformitate cu situaţia în care aceştia se regăsesc: procedura pe baza planului de rambursare, procedura prin lichidare de active, procedura simplificată de insolvenţă.
Fiecare dintre aceste tipuri de insolvenţă vine în avantajul debitorilor, dat fiind că, pe parcursul derulării acestor proceduri, există o protecţie faţă de creditori: sunt suspendate executările silite asupra bunurilor şi veniturilor, este suspendată curgerea dobânzilor sau a penalităţilor şi este asigurat un nivel de trai rezonabil conform legislaţiei în vigoare (coşul minim de cumpărături).
Astfel, ANPC îndeamnă cetăţenii care se confruntă cu astfel de dificultăţi financiare să se adreseze comisariatelor teritoriale de pe raza judeţului de domiciliu pentru identificarea unei soluţii a situaţiei şi să consulte informaţiil, pe această temă de pe site-ul instituţiei, https://anpc.ro/ce-este-insolventa-persoanelor-fizice