Persoanele care călătoresc cu trenul vor avea mai multe drepturi dacă apar întârzieri sau anulări / Grevele feroviarilor nu scutesc companiile de plata unor despăgubiri  / Noile norme adoptate de Parlamentul European stabilesc și un spațiu mai mare pentru bicicletele în trenuri 

tren, gara, cai ferate Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Parlamentul European a aprobat acordul cu statele membre UE referitor la revizuirea normelor privind drepturile călătorilor din transportul feroviar, care vor garanta că pasagerii pot fi redirecționați și pot primi ajutor în caz de întârzieri sau anulări, că accesul și asistența pentru persoanele cu mobilitate redusă vor fi îmbunătățite și că se vor crea mai multe locuri rezervate bicicletelor.

Astfel, în cazul unei întârzieri de peste 60 de minute, pasagerii pot alege fie rambursarea integrală a costului biletului lor, fie continuarea călătoriei, fie redirecționarea în condiții comparabile, dar fără a suporta costuri suplimentare, precizează un comunicat de presă al Parlamentului European.

De asemenea, pasagerii trebuie să poată călători la aceeași clasă ca și cea aferentă biletului inițial.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Călătorii din transportul feroviar vor putea să-și organizeze ei înșiși călătoria pe o rută diferită și să obțină rambursarea pentru un bilet nou dacă operatorul feroviar nu le comunică opțiunile de redirecționare în termen de 100 de minute de la ora de plecare prevăzută.

Obligațiile de redirecționare se vor aplica chiar și în caz de forță majoră. De asemenea, dacă este necesar, trebuie oferite mese și băuturi răcoritoare, iar cheltuielile de cazare trebuie rambursate.

Noile norme vor clarifica mai bine și ceea ce poate fi considerat un caz de forță majoră: pe lângă condițiile meteorologice extreme și dezastrele naturale majore, noile norme includ acum crizele majore de sănătate publică sau atacurile teroriste.

Grevele personalului feroviar nu fac parte dintre aceste excepții, companiile feroviare nefiind scutite de la plata unor despăgubiri pentru întârzieri sau anulări.

„Avem vești foarte bune pentru cei care călătoresc cu trenul, deoarece am reușit să asigurăm aceleași drepturi minime ale pasagerilor în întreaga UE în ceea ce privește redirecționarea, spațiile pentru biciclete, biletele directe și drepturile pasagerilor cu mobilitate redusă. Acestea sunt progrese importante pentru a face transportul feroviar mai convenabil și mai ușor de utilizat pentru călători”, a declarat raportorul Parlamentului European Bogusław Liberadzki (grupul S&D).

Asistența acordată persoanelor cu mobilitate redusă

Călătorii cu mobilitate redusă vor beneficia de mai multă flexibilitate la organizarea călătoriei. Ei vor trebui să informeze operatorul despre planurile lor de călătorie cu 24 de ore în avans (în conformitate cu normele actuale, ei trebuie să informeze operatorul cu 48 de ore în avans). Dacă pasagerii trebuie însoțiți de o persoană, aceasta va călători gratuit. Călătorii cu mobilitate redusă însoțiți de un câine de asistență au garanția că acesta poate călători cu ei.

Modernizarea trenurilor pentru a permite transportul mai multor biciclete

Pentru a asigura o mobilitate cât mai sustenabilă și alternative mai confortabile, toate trenurile trebuie să fie dotate cu locuri și rastele rezervate pentru biciclete. În fiecare tren trebuie să existe cel puțin patru locuri pentru biciclete.

Ce urmează

Normele revizuite se vor aplica, în principiu, tuturor călătoriilor și serviciilor feroviare internaționale și naționale în întreaga Uniune Europeană. Statele membre vor avea însă posibilitatea de a nu le aplica pentru o perioadă limitată de timp în cazul serviciilor feroviare naționale.

Normele vor intra în vigoare la 20 de zile de la data publicării lor în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Ele vor începe să se aplice doi ani mai târziu, cu excepția cerințelor referitoare la locurile pentru biciclete. Acestea vor începe să se aplice la patru ani de la intrarea în vigoare a regulamentului.

Sursa Foto: clubferoviar.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: