Peste 1.000 dintre cei 1.500 de salariați ai Șantierului Naval Mangalia au intrat de astăzi, 3 iunie 2024, în șomaj tehnic, până la sfârșitul acestui an, anunță Agenția de presă Rador, care citează Radio Constanța.
Sindicatul Liber “Navalistul” și conducerea șantierului au agreat prelungirea Contractului Colectiv de Muncă până în martie anul viitor și reluarea negocierii colective în ianuarie. Tot de anul viitor ar putea apărea și primele contracte, spune liderul de sindicat Laurențiu Gobeajă.
”Cel mai devreme începând cu anul următor, sunt șanse mari să se semneze proiecte majore care să asigure fond de lucru pentru câțiva ani, dar până atunci doar un număr redus de salariați își va continua activitatea, iar un număr semnificativ vor fi, pentru o perioadă îndelungată, în șomaj tehnic”, spune Laurențiu Gobeajă.
Salariile pe luna iunie ale angajaţilor de la Şantierul Naval Damen Mangalia sunt bugetate, iar şomajul tehnic pentru aceştia este asigurat pentru cel puţin 4 luni.
Directoratul Șantierului anunța, la finele lunii mai, că intrarea în șomaj tehnic este inevitabilă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“În luna martie v-am informat că ne aşteaptă o perioadă dificilă și că va fi necesar să adoptăm măsuri de reducere a costurilor pentru a o putea depăși. V-am îndemnat să rămâneți concentrați pe execuția proiectelor, pentru a asigura livrarea acestora la timp şi pentru a proteja, astfel, reputaţia şantierului nostru. Datorită devotamentului vostru, am reuşit să realizăm aceste obiective. Astăzi, ne aflăm într-o situație critică. Şantierul este gol, iar proiectele majore întârzie să apară. Deși am înregistrat progrese semnificative în negocierea unor potențiale proiecte importante, acestea, chiar dacă vor fi încheiate cu succes, nu vor începe mai devreme de anul 2025. Am implementat un plan de realizare a unor proiecte interne pentru îmbunătățirea infrastructurii şantierului şi v-am încurajat să vă efectuați concediile de odihnă aferente anului 2023. Cu toate acestea, am ajuns într-un punct în care o nouă amânare a introducerii a măsurii şomajului tehnic nu mai este posibilă.

Aceasta reprezintă o decizie dificilă, dar necesară pentru a oferi şantierului nostru cele mai bune șanse de a depăși această perioadă critică şi de a ne putea relua activitatea în viitor. Măsura şomajului tehnic va fi implementată începând cu data de 3 iunie 2024. Vom colabora îndeaproape cu departamentul Resurse Umane şi cu reprezentanţii sindicatului, pentru a stabili parametrii necesari şi pentru a vă informa in mod corespunzător”, explica luna trecută conducerea șantierului.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Între timp, Damen Olanda a solicitat judecătorilor de la Tribunalul Constanţa să declare falimentul Șantierului Naval  Mangalia, la care deţine 49% din acţiuni. Motivul ar fi existenţa unor datorii neachitate, care s-ar ridica la aproximativ 160 de milioane de euro.