Banca australiană ANZ și-a cerut scuze și a oferit consiliere psihologică pentru peste 100 de bancheri seniori după ce aceștia au primit un e-mail trimis din greșeală în care li se cerea să returneze computerele, înainte de a afla că vor fi concediați.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Banca australiană a trimis e-mailurile automate înainte de termen miercuri. Mai târziu în aceeași zi, a organizat o conferință online cu angajații pentru a confirma că cei care au primit e-mailurile își vor pierde locurile de muncă, scrie Financial Times.
„Din păcate, aceste e-mailuri indică data plecării unor colegi ai noștri înainte de a fi putut să le comunicăm rezultatul”, a declarat Bruce Rush, directorul interimar al diviziei de retail a ANZ, într-un e-mail adresat personalului, văzut de Financial Times.
„Regret profund neplăcerile pe care această situație le-a provocat. Vă asigur că ne angajăm să tratăm fiecare coleg cu demnitate și respect pe parcursul acestui proces”, a spus Rush.
Greșeala survine în contextul în care fostul director executiv al HSBC, Nuno Matos, care a preluat funcția de director general în luna mai, introduce schimbări în cadrul băncii. Se așteaptă ca acesta să anunțe o revizuire strategică în luna octombrie. Acțiunile ANZ au crescut cu 18% în acest an, ajungând la 33,69 dolari australieni.
Banca s-a confruntat cu o serie de scandaluri în ultimii ani, inclusiv o anchetă privind presupusa manipulare a prețurilor obligațiunilor și comportamentul necorespunzător în sala de tranzacționare.
ANZ intenționa să informeze personalul despre reducerile de personal săptămâna viitoare. Un purtător de cuvânt al ANZ a declarat că banca „și-a cerut scuze față de personalul afectat”.
Sindicatul sectorului financiar, care reprezintă angajații din industria financiară, a declarat că a fost contactat de membri în legătură cu e-mailurile, care au provocat „panică și neliniște”.
„Este dezgustător ca angajații să afle despre reducerile de personal printr-un e-mail prost redactat, în loc să li se comunice într-o conversație respectuoasă”, a declarat președinta națională a sindicatului, Wendy Streets.
„Aceste erori sunt rezultatul direct al ritmului haotic al schimbărilor impuse de noul CEO al ANZ”, a spus ea.
Commonwealth Bank of Australia, rivalul mai mare al ANZ, a fost nevoit la începutul acestei luni să renunțe la planul de a concedia 45 de angajați ai centrului de apeluri, pe care intenționa să îi înlocuiască cu un chatbot cu inteligență artificială.
Banca s-a luptat să facă față creșterii numărului de apeluri primite și, de atunci, și-a cerut scuze față de personal și s-a oferit să îi redistribuie. FSU a depus o plângere la Fair Work Commission, tribunalul australian pentru muncă, cu privire la această problemă.