Vânzările de mașini în Rusia au înregistrat un salt de 170,4% în aprilie față de anul trecut, a anunțat joi agenția Autostat, scrie Reuters.
Industria auto din Rusia a fost puternic dependentă de investiții, echipamente și piese de schimb din străinătate și a fost puternic afectată de consecințele sancțiunilor occidentale și de exodul constructorilor auto ca răspuns la trimiterea de trupe de către Moscova în Ucraina în februarie 2022. Vânzările de mașini noi s-au prăbușit cu 59% anul trecut.
Autostat, citând date de la compania de consultanță parteneră PPK, a declarat că 75.622 de vehicule au fost vândute în aprilie, comparativ cu doar 27.965 în aprilie 2022. Aceasta a fost încă în scădere față de cele aproximativ 150.000 de unități vândute în aprilie 2021.
Exodul constructorilor auto occidentali reduce opțiunile pentru consumatorii ruși, care trebuie să se obișnuiască cu prețuri mai mari și cu mărci chinezești, precum Haval, Chery și Geely.
Toate cele mai importante 10 modele vândute în aprilie au fost fie rusești, fie chinezești, arată datele Autostat. Doar trei dintre primele 10, inclusiv Lada Granta, cea mai vândută și ieftină Lada, au fost mașini naționale Lada produse de producătorul autohton Avtovaz.
Avtovaz a declarat anterior, joi, că vânzările sale din aprilie au crescut cu 225% de la an la an în aprilie și cu 18,4% de la o lună la alta.
Lada a deținut o cotă de piață de 33% în aprilie, de la 23% în urmă cu un an, dar cota de piață în creștere a modelelor chinezești este cea mai vizibilă. Mărcile chinezești din top 10 vânzători au reprezentat peste 40% din vânzări în aprilie, de la aproximativ 12% în urmă cu un an.
În primele patru luni ale anului, vânzările de mașini Chery, Geely și Haval au crescut cu 235,7%, 228,6% și, respectiv, 134,2%.
Vânzările companiilor sud-coreene Kia și Hyundai, precum și ale japonezilor de la Toyota au scăzut cu 67%, 68,1% și 67,8%.