Piața băuturilor alcoolice din România a ajuns venituri de 5,2 miliarde de dolari în 2024 și o estimare de 5,4 miliarde de dolari pentru 2025, arată un studiu realizat de The M Works și Unlock.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Consumul mediu anual pe cap de locuitor este de 11,08 litri de alcool pur, ceea ce plasează România printre piețele semnificative din Europa.

Tendințele arată că oamenii se încdreaptă către consumul de alcool calitativ, în cantități mai mici și la evenimente sociale, în principal.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Românii au devenit mai pretențioși când vine vorba de alegerea băuturilor, conform studiului. Acest lucru a fost întâlnit, prima dată, la vin, deoarece doresc să îl savureze. Aceștia analizează prețul, originile, soiurile și procesul de realizare al vinului. Această tendință se îndreptă către whisky și rom.

De asemenea, oamenii au devenit mai preocupați de sănătate, preferă băuruile artizanale și sunt atrași de mixologie și experiențe sociale.

Interesul românilor se îndreaptă către băuturi rafinate, fără prea mult zahăr sau alcool. De asemenea, cocktailul a devenit popular, fiind pe locul 4 în preferințele de consum. Un cocktail preferat, în special de tineri, este ginul tonic cu infuzii de plante.

Whisky-ul este pe locul al treilea în topul băuturilor consumate de români, în față fiind berea și vinul. 60% dintre consumatori preferă în forma lui pură.

Tot mai mulți români aleg să se bucure de un pahar de whisky în confortul propriei case, nu în cluburi și petreceri. Whisky-ul este alegerea preferată pentru ieșirile cu prietenii, dar nu la petreceri, ci pentru socializare de calitate.

Același trend se observă și în cazul romului, care este consumat în aceleași contexte, însă cu o frecvență mai redusă și o popularitate încă în creștere pe piața locală.