Piața băuturilor alcoolice din România a ajuns venituri de 5,2 miliarde de dolari în 2024 și o estimare de 5,4 miliarde de dolari pentru 2025, arată un studiu realizat de The M Works și Unlock.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Consumul mediu anual pe cap de locuitor este de 11,08 litri de alcool pur, ceea ce plasează România printre piețele semnificative din Europa.

Tendințele arată că oamenii se încdreaptă către consumul de alcool calitativ, în cantități mai mici și la evenimente sociale, în principal.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Românii au devenit mai pretențioși când vine vorba de alegerea băuturilor, conform studiului. Acest lucru a fost întâlnit, prima dată, la vin, deoarece doresc să îl savureze. Aceștia analizează prețul, originile, soiurile și procesul de realizare al vinului. Această tendință se îndreptă către whisky și rom.

De asemenea, oamenii au devenit mai preocupați de sănătate, preferă băuruile artizanale și sunt atrași de mixologie și experiențe sociale.

Interesul românilor se îndreaptă către băuturi rafinate, fără prea mult zahăr sau alcool. De asemenea, cocktailul a devenit popular, fiind pe locul 4 în preferințele de consum. Un cocktail preferat, în special de tineri, este ginul tonic cu infuzii de plante.

Whisky-ul este pe locul al treilea în topul băuturilor consumate de români, în față fiind berea și vinul. 60% dintre consumatori preferă în forma lui pură.

Tot mai mulți români aleg să se bucure de un pahar de whisky în confortul propriei case, nu în cluburi și petreceri. Whisky-ul este alegerea preferată pentru ieșirile cu prietenii, dar nu la petreceri, ci pentru socializare de calitate.

Același trend se observă și în cazul romului, care este consumat în aceleași contexte, însă cu o frecvență mai redusă și o popularitate încă în creștere pe piața locală.