Poliția Română a încheiat deja cu firma Automobile Bavaria, fondată de Michael Schmidt, două contracte pentru 300 de automobile BMW, dintre care 100 au fost deja plătite, se arată într-un răspuns oficial al ex-ministrului de Interne, Lucian Bode, la o întrebare adresată în parlament de Cătălin Drulă.
Reamintim că Poliția Română a încheiat un acord cadru cu Automobile Bavaria pentru minimum 300 de autoturisme BMW 320 iX și maximum 600, la un preț de 32.000 euro bucata. Sindicatul Europol, unul dintre cele mai mari din poliție, a criticat criteriile de achiziție, spunând că au favorizat firma lui Michael Schmidt.
Poliția Română a încheiat două contracte: unul de 100 de BMW și altul pentru 200. Valoarea primului contract, de 19,4 milioane lei cu TVA, a fost deja plătită, potrivit răspunsului oficial.
Valoarea celui de-al doilea contract, încă neachitat, este de 38,8 milioane de lei cu TVA.
Licitația câștigată în 2022 a ridicat mari semne de întrebare din cauza caietului de sarcini restrictiv. Chestorul Benone Matei, șeful Poliției Române, a declarat în septembrie 2022, într-o conferință de presă organizată la două zile după ce președintele Klaus Iohannis a cerut clarificarea situației, că poliția a întocmit caietul de sarcini al licitației în urma cererilor Poliției Rutiere și cu sprijinul departamentului de Logistică.
Benone Matei a spus că, deși la licitație s-a prezentat un singur ofertant, Automobile Bavaria, specificațiile tehnice erau valabile pentru cel puțin alte 3 modele. Potrivit informațiilor G4Media, e vorba de modele ale mărcilor Mercedes, Jaguar și Alfa Romeo.
Întrebați de reporterul G4Media cum au ajuns la aceste specificații tehnice extrem de restrictive, șefii Poliției au spus că scopul principal al autospecialelor este urmărirea șoferilor care nu opresc la semnale și trebuie urmarite. Purtătorul de cuvânt al Poliției, Georgian Drăgan, a spus că in 2021 au fost 3250 astfel de cazuri, iar in acest an – 2068.
Întrebati de reporterul G4Media dacă nu există și alte tipuri de automobile care să permită urmărirea eficientă în trafic, șefii Poliției au spus că cerințele tehnice sunt minimale, fiind nevoie de mașini puternice care să poată rivaliza cu automobilele de peste 2.000 cm cubi care au intrat în România după ce taxa de primă înmatriculare a fost desființată in 2017.