Decizia Porsche de a-și reduce obiectivele ambițioase privind vehiculele electrice și de a pune mai mult accent pe motoarele cu ardere internă este bine cunoscută. Acum, amploarea acestei schimbări strategice devine mai clară – noul SUV de top nu va fi un vehicul electric, ci un model cu motor cu ardere internă, scrie Electrive.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Ultimul pas în realinierea strategiei sale de produs”, anunțat recent de Porsche are o mare importanță. Compania intenționează să își completeze gama de produse „cu modele de vehicule cu motoare cu combustie care definesc marca”. Modelele actuale cu motor cu combustie, precum Panamera, Cayenne și 911 (pentru care nu a fost planificată niciodată o versiune electrică), vor fi disponibile și „până în anii 2030”.

Porsche adaugă: „Noile generații de modele succesoare au fost adăugate la Planul ciclic pentru aceste modele de vehicule”.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Decizia are consecințe directe asupra SUV-ului cu șapte locuri aflat în curs de dezvoltare intern sub denumirea K1. Noua linie de SUV-uri poziționată deasupra modelului Cayenne, destinată inițial ca model complet electric, „va fi oferită inițial exclusiv ca model cu motor cu combustie și hibrid plug-in, datorită condițiilor pieței”. Cu alte cuvinte: SUV-ul electric devine un SUV pe benzină. Porsche afirmă că va „actualiza continuu” gama sa existentă de modele complet electrice – Taycan, Macan, viitorul Cayenne electric și mașinile sport cu două uși din segmentul 718. Cu toate acestea, noua platformă EV planificată pentru anii 2030 va fi „reprogramată”.

Porsche confirmase deja în februarie că se va concentra mai puternic pe motoarele cu combustie și hibridele plug-in „pentru a consolida profitabilitatea companiei pe termen scurt și mediu”. Acest lucru însemna nu numai (noi) îmbunătățiri ale seriilor existente, ci și modele cu combustie și hibride complet noi – fără a le numi la momentul respectiv. Cu modelul K1, pentru care Porsche a deschis deja noi zone în fabrica sa din Leipzig, primul model concret este acum confirmat. De asemenea, este clar că Panamera și Cayenne vor primi fiecare o altă generație de motoare cu combustie, ceea ce nu fusese planificat până acum.

Semne de întrebare asupra noii platforme BEV

Platforma fără nume care a fost amânată va fi „redesenată din punct de vedere tehnologic în coordonare cu alte mărci din cadrul Grupului Volkswagen”, potrivit Porsche. Compania nu precizează ce înseamnă asta în detaliu. Porsche afirmă că această mișcare răspunde „creșterii semnificativ mai lente a cererii pentru vehicule electrice exclusiv cu baterie” – accentul fiind pus aici pe „exclusiv”. Declarația nu se aplică segmentului de volum al altor mărci ale grupului. Cu toate acestea, Porsche subliniază că va continua să ofere „o ofertă atractivă de BEV” cu modelele actuale și planificate.

„Aceste decizii se bazează pe inițiativele anunțate anterior și ne ajută să obținem un portofoliu foarte echilibrat. Acest lucru ne sporește flexibilitatea și ne consolidează poziția într-un mediu extrem de volatil în prezent”, afirmă Oliver Blume, CEO Porsche și VW. „Cu o combinație convingătoare de motoare cu ardere internă, hibrizi plug-in și vehicule electrice cu baterie, dorim să satisfacem întreaga gamă de cerințe ale clienților. Pe termen mediu, această abordare are scopul de a susține modelul nostru de afaceri și de a ne consolida poziția pe piață.”

Deciziile au un preț: după ce a alocat deja 800 de milioane de euro pentru restructurarea operațiunilor sale legate de baterii, Porsche se așteaptă acum la o povară suplimentară asupra profitului operațional de până la 1,8 miliarde de euro în 2025.

Compania invocă amortizarea și provizioanele necesare pentru reprogramarea noii platforme EV. Deoarece această cifră nu a fost inclusă în previziunile anterioare, Porsche trebuie să își ajusteze perspectivele pentru 2025. Veniturile sunt în continuare estimate la 37-38 de miliarde de euro, dar marja operațională este acum estimată la doar 2%, în loc de 5-7%. Marja EBITDA a diviziei auto este estimată la 10,5-12,5%, din nou semnificativ sub prognoza deja redusă de 14,5-16,5%. Porsche își menține prognoza privind ponderea livrărilor de vehicule electrice cu baterie (BEV) la 20-22%.

„Cu acest plan clar, recalibrăm compania pentru a avea succes pe termen lung într-o lume cu condiții dificile. Recunoaștem că aceste investiții strategice afectează rezultatele noastre financiare pe termen scurt, dar sunt esențiale”, afirmă noul director financiar Jürgen Breckner. „Aceste măsuri vor consolida identitatea mărcii noastre, vor face produsele noastre și mai atractive și ne vor întări reziliența.”

Acțiunile Porsche, în scădere după anunțarea deciziei

Acțiunile Porsche au scăzut cu 4,1% luni, după ce producătorul german de mașini sport de lux a amânat lansarea modelelor electrice din cauza cererii slabe și a redus previziunile de profitabilitate pentru 2025, scrie Reuters.

Compania-mamă Volkswagen și holdingul Porsche SE, cel mai mare acționar al Volkswagen, au înregistrat scăderi de 3,9% și, respectiv, 4,3% la deschiderea pieței.

Porsche și-a redus vineri previziunile de profitabilitate și a anunțat o întârziere în lansarea unor modele complet electrice, un semn suplimentar al problemelor cu care se confruntă compania, ale cărei profituri au fost aproape complet anulate în al doilea trimestru, pe fondul presiunilor exercitate pe piața sa principală, China, și al creșterii tarifelor vamale în SUA.Ca urmare a întârzierilor în lansarea produselor, Porsche se așteaptă acum ca marja sa de profit din acest an să atingă maximum 2%, în scădere față de intervalul estimat anterior de 5-7%.

Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa, a declarat că va suporta o pierdere de 5,1 miliarde de euro din cauza revizuirii profunde a produselor la filiala sa deținută în proporție de 75,4%.

Volkswagen și-a redus previziunile privind marja de profit de la 4-5% la 2-3%, în timp ce Porsche SE și-a redus și previziunile privind profitul după impozitare.

Analiștii Jefferies au comentat că revizuirea previziunilor Porsche și Volkswagen ar putea fi ultima, dar au avertizat că aceasta ar putea da naștere la provocări legate de ciclul de viață al produselor și de brand.