G4Media lansează un nou proiect editorial – ”Portul Constanța, strategic pentru România și Europa”, care va dezvălui cititorilor mizele strategice pe care le ocupă Portul Constanța, dar și provocările economice pe care le întâmpină în dezvoltarea și modernizarea sa, în contextul statutului special pe care l-a căpătat pe fondul războiului din Ucraina.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mai exact, după izbucnirea războiului, Constanța a preluat activitatea porturilor ucrainene și a devenit o infrastructură critică pentru întreaga regiune. Așa a înregistrat anul trecut recordul absolut al volumului de trafic de mărfuri, cu un total de peste 75 de milioane de tone, în creștere cu 12% față de anul precedent, la o capacitate totală de operare anuală de 100 de milioane de tone. Circa 4500 de nave maritime au făcut escală și aproape 11.000 de nave fluviale.

Sub presiunea acestor noi provocări, Portul Constanța se confruntă cu probleme sistemice, precum infrastructura feroviară învechită, care creează blocaje în operațiunile uzuale de manipulare a mărfurilor, dar și un acces redus la dane al companiilor interesate să investească în port. Deși cel mai mare port situat la Marea Neagră, Portul Constanța ocupa în 2021 locul 16 în topul porturilor europene.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

O echipă mixtă de jurnaliști din echipele publicațiilor G4Media și Economedia, în parteneriat cu Info Sud-Est, va publica în decurs de trei luni (iulie-septembrie 2023), o serie de articole, analize, investigații și interviuri care își propun să surprindă mizele economice și militare ale Portului Constanța și să ofere o transparentizare a întregii activități, precum investițiie pe care statul român urmează să le facă, dar și identificarea principalilor actori (firme de transport, operatori portuari, investitori în infrastructură și principalii decidenți).

Aceste materiale jurnalistice vor urmări licitațiile publice în dezvoltarea infrastructurii, numirile în posturile de conducere din administrația portuară, precum și descrierea principalilor jucători comerciali și politici din port.

Portul Constanța acoperă o suprafață totală de 3.926 ha, din care 1.313 ha uscat si 2.613 ha apă. Joacă un rol major în cadrul rețelei europene de transport intermodal, fiind localizat la intersecția rutelor comerciale care leagă piețele țărilor fără ieșire la mare din Europa Centralăă și de Est, cu regiunea Transcaucaz, Asia Centrală și Extremul Orient. Cantități semnificative de mărfuri sunt transportate între Portul Constanța și țările Europei Centrale și de Est: Moldova, Bulgaria, Serbia, Austria, Slovacia și Germania.

  • Invităm cititorii să ne transmită informații pe care le consideră relevante, despre Portul Constanța, pe adresa redacției: evenimente@g4media.ro