Constructorul lotului doi al Drumului Expres Craiova – Piteşti a început turnarea primului strat de asfalt pe tronsonul dintre Slatina şi Balş, în judeţul Olt, segment cu o lungime de 40 de kilometri care ar trebui deschis până la sfârşitul anului.
Pe acest lot, Antreprenorul UMB a ajuns la un stadiu fizic de execuţie de aproximativ 70% şi asfaltează la kilometrul 35 (tronsonul Robăneşti – Balş – Valea Mare în judeţul Olt, de la km 17 la km 57).
Deschiderea circulaţiei pe acest lot al drumului expres înseamnă că şoferii vor scăpa de cozile uriaşe de la Balş şi Slatina, oraşe fără centură şi cu trafic bară la bară. De asemenea, acest segment care cuprinde şi un nou pod peste Olt va permite intrarea în reparaţii capitale a podului peste Olt de la Slatina de pe DN 65, unul dintre cele mai vechi poduri din România şi cu mari probleme la structura de rezistenţă.
Contractul pentru lotul 2 a fost semnat în 2018 şi are o valoare de 792 milioane lei, fonduri europene.
Un videoclip cu stadiul lucrărilor poate fi urmărit aici.
Acelaşi constructor lucrează şi pe lotul 3 între Valea Mare şi Coloneşti (tot judeţul Olt, 32 km), are termen de finalizare 2 ani şi este desemnat câştigător şi pe lotul 4 Coloneşti – Piteşti (32 km), însă contractul nu poate fi semnat pentru că s-au depus contestaţii.
Pe primul lot Craiova – Robăneşti lucrează un antreprenor din Italia, iar progresul este redus, de aproximativ 20% (n.r. Ministerul Transporturilor a eliberat cu mare întârziere Autorizaţiile de Construire).
Drumul Expres 12 Craiova – Piteşti este primul drum expres în execuţie din România, principalele diferenţe faţă de o autostradă clasică fiind lăţimea puţin mai mică a benzii de circulaţie (-25 cm), viteza de proiectare (120 km/h la câmpie) şi lipsa benzii de urgenţă (acostament de 2 metri), potrivit normativului CNAIR.