Preţurile pentru cacao au devenit de trei ori mai mari în ultimul an, creând o mare problemă pentru producătorii de dulciuri

cacao Sursă foto: Pexels

Preţurile pentru cacao au devenit de trei ori mai mari în ultimul an, creând o mare problemă pentru producătorii de bomboane şi alte companii alimentare care folosesc ingredientul pentru a face ciocolată, transmite CNBC, potrivit News.ro.

În ultimii ani, preţul pentru cacao s-a situat la aproximativ 2.500 de dolari pe tonă. Dar rapoartele despre o recoltă mai slabă decât erau aşteptările au declanşat îngrijorări cu privire la aprovizionare, declanşând creşterea cotaţiilor mărfii în ultimele luni.

Cacaoa a atins un preţ maxim istoric de peste 11.000 de dolari pe tonă în aprilie. Preţurile au scăzut uşor de atunci, dar acestea sunt încă cu mult peste ceea ce companiile alimentare sunt obişnuite să plătească.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Pentru moment, multe dintre cele mai mari companii producătoare de bomboane – Hershey , producătorul M&M’s Mars, proprietarul Kinder Ferrero şi Mondelez, compania mamă a Cadbury — sunt probabil protejate de costurile mai mari pentru cacao, datorită contractelor pe termen lung care blochează preţurile pe care le plătesc pentru mărfurile cheie, pentru a le proteja de evenimente ca acesta.

Acest lucru le oferă puţin timp pentru a se confrunta cu problema. Dar, în 2025, probabil că vor ajunge să plătească mult mai mult pentru cacao.

”Acest lucru are un impact absolut asupra modului în care aceste companii îşi gestionează afacerile, doar pentru că impactul costurilor este atât important”, a spus Steve Rosenstock, responsabil pentru produse de consum la Clarkston Consulting, care sfătuieşte clienţii cum să facă faţă problemelor precum preţul pentru cacao.

Mars a refuzat să participe la această poveste. Mondelez, Ferrero şi Hershey nu au răspuns solicitărilor de comentarii ale CNBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: