Pasajele subterane de la Mihai Bravu – Baba Novac ar aduce o economie șoferilor bucureșteni de 57 de milioane de euro, susține Primarul Sectorului 3 Robert Negoiță, care a prezentat și un studiu de impact. Marți, 31 octombrie, Robert Negoiță a încercat să deturneze conferința Primarului General, Nicușor Dan din Parcul IOR (s-a aplicat amendă-record de 35 de milioane de euro) pentru a-i cere din nou să elibereze avize pentru construirea pasajelor rutiere subterane pe segmentul Vitan – Baba Novac, pasaje pe care acesta susțin că le-ar construi în doar 8 luni. Dacă anterior era vorba despre două pasaje subterane, comunicatul de presă face referire la șase pasaje subterane (posibil pasaje duble) La începutul lunii, Robert Negoiță spunea că pasajele de la Pallady aduc o economie de 150 de milioane de lei/an.
Primarul Sectorului 3 l-a abordat pe Primarul General la finalul unei conferințe de presă și l-a întrebat în repetate rânduri de ce nu este deschis niciunei colaborări instituționale. „Nici măcar nu răspunde la telefon. Când l-am întrebat astăzi de ce instituția pe care o conduce blochează de mai bine de un an pasajele propuse de noi pe șoseaua Mihai Bravu și bulevardul Nicolae Grigorescu, domnul primar a ales să fugă de mine la propriu. I-am înmânat și un studiu de trafic complex care arată că doar prin construirea pasajelor de pe șoseaua Mihai Bravu bucureștenii care circulă pe acest bulevard ar economisi într-un an peste 57 de milioane de euro, nivelul de poluare din zonă s-ar reduce cu aproape 14.000 de tone de dioxid de carbon, iar timpul pierdut în trafic s-ar reduce în total cu 4 milioane de ore”, a declarat primarul Robert Negoiță.
Primăria Sectorului 3 încearcă de doi ani să construiască două pasaje rutiere subterane pe șoseaua Mihai Bravu, chiar în zona sediului Primăriei și a solicitat aprobare de la Primăria Generală pentru dublarea Căii Dudești, artera din fața Primăriei. Prima licitație de aproximativ 30 de milioane de euro a fost anulată în lipsa ofertelor, iar ulterior Primarul Robert Negoiță l-a acuzat pe Primarul General Nicușor Dan că refuză să elibereze avizele pentru lucrări. Pe de altă parte, Nicușor Dan a transmis că proiectul nu are PUZ.
Prezentul studiu de trafic a fost realizat la solicitarea societatii comerciale “QUADRATUM ARCHITECTURE s.r.l., cu sediul în Bucureşti, Sectorul 6, Calea Plevnei nr. 145B”, care in calitate de Proiectant General, doreste realizarea estimari privind performanta traficului si estimari a efectelor atat la nivelul Municipiului Bucuresti cat si la nivel local al realizarii a trei pasaje pe Sos. Mihai Bravu: Sos. Mihai Bravu – Str. Baba Novac/Str. Dristorului/Str. Traian Popovici; Sos. Mihai Bravu – Calea Dudești/Bd. Camil Ressu; Sos. Mihai Bravu – Calea Vitan.
Studiul arată că, pasajele ar aduce o economie de carburant de peste 5.800 de tone/an:
La orele de vârf se estimează o reducere cu cca 7.747 veh-km a parcursului și o reducere de cca 3.012 veh-oră a timpului total petrecut in traficul rutier la într-o zi de lucru, pentru scenariul cu 3 pasaje, arată studiul publicat de Primăria Sectorului 3.