Primarul Negoiță susține că pasajele construite în sectorul 3 cu doar 60 de milioane de lei aduc o economie de 150 de milioane lei/an. Ce pasaje se mai construiesc în București

Pasaj Pallady

Pasajele de la Teclu și Pallady pe care Primăria sectorului 3 le-a construit cu 60 de milioane lei aduc o economie anuală de 150 de milioane lei, susține primăria de sector într-un comunicat de presă. Cele două poduri paralele de la Teclu construite în mai puțin de 6 luni și pasajul mai mare de la Pallady la intrarea pe Autostrada Soarelui construit în 14 luni ar scuti șoferii și de 1.900.000 ore pierdute în trafic, conform unui studiu pe care specialiștii Facultății de Căi Ferate Drumuri și Poduri (CFDP) l-au făcut pentru a calcula impactul celor 3 obiective de infrastructură rutieră. Precizările Primăriei Sectorului 3 vin în contextul unui război al declarațiilor între Primarul General Nicușor Dan și Primarul Robert Negoiță pentru două sau trei pasaje subterane între Vitan și Baba Novac, despre care Economedia a scris aici.

Pasajele construite de Primăria Sectorului 3 aduc comunității o economie anuală de 28 milioane de euro. Traficul și poluarea sunt principalele probleme ale Bucureștiului astăzi, după cum reiese din toate cercetările ultimilor ani. Mai mult, cea mai mare parte a poluării aerului este cauzată de traficul intens. Tocmai de aceea, prioritățile Primăriei Sectorului 3 din ultimii ani au fost îmbunătățirea calității aerului prin plantările masive de copaci și extinderea suprafețelor verzi, dar și rezolvarea blocajelor rutiere prin construirea de poduri, pasaje, sensuri giratorii și chiar străzi noi. În acest an, Primăria Sectorului 3 a finalizat trei pasaje supraterane în zona Pallady care au îmbunătățit considerabil traficul din zonă. Acest fapt este susținut și de cifre. Recent, specialiștii Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri din cadrul Universității Tehnice de Construcții București au realizat un studiu care oferă impactul real pentru trafic, economie și sănătate, în urma investițiilor făcute de Primăria Sectorului 3.

Ce reprezintă rezultatele acestui studiu din perspectiva impactului acestora pentru fiecare dintre noi ?

1. TIMP. Economisim anual 1.900.000 de ore pierdute în trafic. Cifra este rezultatul timpului pierdut în trafic în zona respectivă de toți șoferii pe durata unui an calendaristic. De exemplu, un șofer poate pierde timp în trafic cinci minute, altul 18, altul 30 etc. Aceste ore pot însemna pentru fiecare timp suplimentar petrecut cu familia, o carte în plus citită sau pur și simplu timp în plus pentru noi.

2. BANI. Desigur, timpul înseamnă bani. La nivel științific, fiecare oră din viața unui om este cuantificată la 12 euro. 23 de milioane de euro economisiți anual de societate pentru cele 1.900.000 de ore reduse în trafic. Mai mult, studiul relevă că economisim peste trei milioane de litri de carburant odată cu edificarea pasajelor, ceea ce înseamnă mai puțină poluare, dar și o economie semnificativă pentru șoferi, echivalentă cu cinci milioane de euro anual.

3. SĂNĂTATE. Într-un an, studiul relevă că prin aceste investiții emisiile de carbon scad cu peste 7.300 de tone. Mai puțină poluare, mai puțin aer poluat în plămânii noștri.Concret, având în vedere o investiție inițială de 12 milioane de euro, beneficiile se ridică la o economie totală de 28 de milioane de euro anual. Amortizăm investiția de două ori în fiecare an. Asta pe lângă impactul semnificativ asupra mediului înconjurător”, a transmis Primăria Sectorului 3. 

Tot în sectorul 3, Primăria vrea să construiască un pasaj la Cățelu (proiect din 2021), iar în sectorul 4 este aproape de finalizare Pasajul de la Metalurgiei. De asemenea, în pregătire este un pasaj suprateran la Apărătorii Patriei (Berceni – Ion Iriceanu).

Comentarii

  1. Multe oportunitati de eficientizare in Buc, mai ales cu pasaje pietonale/biciclete si treceri semaforizate.
    Se pierd triliarde si se elibereaza milioane de tone de CO2 pt ca nu avem asa ceva.
    De ex la intrarea in cetate, la Miorita … e trecere de pietoni blank :))

  2. Ba, da’ p’asta chiar nu poate sa-l atinga DNA ? Ca-i de departe cap de lista ! (PE NUMERE!)
    (am inteles ca-i puiet de CincoStele dar chiar asa?!)

  3. Dl Pavel E. Negoiță distruge spațiul verde, pune pavele de prost gust, lucrări de slabă calitate, total ne-necesare. Deturnare a fondurilor publice.

  4. Pasajele au fost făcute pentru blocurile Familiei, nu pentru economiile noastre, sa poată sa aibă acces cumpărătorii lor la sosea, ieșeau doar în Dâmbovița.

  5. ar trebui ca acest studiu al UTC sa fie public. sa vedem pe ce isi intemeiaza afirmatiile domnii specilisti. Specialisti in ce? caci poluarea este consecinta a constructiilor nu apanajul studiunului Universitatii Tehnice. Poluarea se studiaza la Facultatea de geografie si la facultatea de Biologie. Sunt domenii aparte . AScolo putem gasi specialisti in poluare. De asemenea sper ca acest studiu sa ne indice si o baza de articole stiintifice respectabile care sa sustina teoria ca infrastructura construita in favboarea autovehiculelor diminueaza poluarea. Urbanistii si specialistii in poluare de pe tot gloculu au arata de vreo 30 de ani ca dezvoltarea infrastructurii mareste poluarea. de ce? Intre altele pentru ca soferii fac mai multe drumuri. Merg mai mult cu masina proprie evitand transportul in comun. Astfel încat publicarea acestui studiu mi se pare obligatorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *