Primarul General, Nicușor Dan reacționează după ce primarul sectorului 3, Robert Negoiță l-a acuzat că blochează proiectele pasajelor subterane de la Mihai Bravu, trei pasaje rutiere pe care primarul Negoiță le-a promis construite în doar 8 luni. Nicușor Dan spune că, pasajele necesită o documentație de urbanism și nu sunt prevăzute în Planul Urbanistic General (PUG) și au nevoie de un proiect de Plan urbanistic Zonal (PUZ) pe care sectorul 3 să-l depună la PMB.
,,Cred că domnul Negoiță nu cunoaște legea care spune că o lucrare de drum necesită o documentație de urbanism. Acele pasaje nu sunt prevăzute în Planul Urbanistic General și chiar dacă ar fi prevăzute nu sunt la nivelul de detaliu la care trebuie făcute. Dumnealui, așa cum i-am spus de doi ani, trebuie să vină cu un proiect de PUZ la Primăria Capitalei. Nu a venit, nu putem să avizăm ceva ce nu avem” a răspuns Nicușor Dan.
La sfârșitul lunii iulie, Primarul sectorului 3, Robert Negoiță l-a acuzat din nou pe Nicușor Dan că blochează proiectul pasajelor dintre Vitan și Baba Novac, pasaje subterane pe care le -ar face în regie proprie cu firma Algorithms3, constructorul podurilor de la Teclu/Ikea și Pallady-Autostrada Soarelui : ,,Domnule Primar General, cât să mai ducem? Chiar nu vă pasă, chiar nu contăm? Ne îmbolnăvim, domnule Primar General. Suferim cu toții, mici și mari. Sănătatea nu contează, mediul nu contează? Cât ne mai blocați ?! Că soluții avem și am demonstrat noi, Primăria Sectorului 3, că putem să facem lucrările rapid, ieftin și bine și scăpăm de dezastrul asta. Haideți, uitați-vă și la nevoile oamenilor, că ne sufocăm în aglomerația asta. Deblocați proiectele pe care le avem ca să putem trece la treabă, să facem și pasajele atât de necesare de pe Bulevardul Mihai Bravu.” a transmis Negoiță.
Anterior, Robert Negoiță se lauda că poate face pasajele subterane în doar 8 luni și cu doar 20-30 de miliaone de Euro (150 mil. Lei) deși costul estimat prin indicatorii tehnici aprobați în Consiliul General este de 291 milioane lei : ,,Principala problemă a Bucureștiului este traficul, pur și simplu nu se mai poate circula. Trebuie să găsim o soluție. Când s-a făcut Masterplanul (de transport), actualul PUG s-a făcut cu inel principal pe Mihai Bravu. Pe Mihai Bravu vrem să creștem capacitatea de trafic, pasaje subterane, de preferat. De patru ani avem proiect să facem trei pasaje subterane : unul la intersecția cu Vitan, unul la intersecția de la Dudești și unul la intersecția cu Baba Novac. rezolvăm problema de circulație, dar Primarul General nu ne lasă să le facem, motive puerile că ar trebuie să facem PUZ (Plan Urbanistic Zonal), ori legea nu ne cere PUZ…Vreau să mă angajez că în opt luni le avem pe toate trei, toate trei pasajele eu spun că vor fi subterane, le dăm la gata în opt luni. Noi știm să lucrăm foarte ieftin, repede și bine. Costurile sunt mici, 20 -30 de milioane de Euro pe toate pasajele și durata foarte scurtă. Doar ce am inaugurat în aprilie pasajele de la Ikea, două pasaje cu 6-7 milioane Euro”, a spus Negoiță.
Hotărârea de Consiliul Local sector 3 : „Având în vedere traficul intens pe Șos. Mihai Bravu în zona intersecțiilor cu str. Baba Novac – str. Dristorului – B-dul Camil Ressu – Calea Vitan, zone cu risc major de producere a accidentelor rutiere, Primăria Sectorului 3 își propune realizarea obiectivului de investiții „Creșterea mobilității urbane prin fluidizarea traficului auto pe Șoseaua Mihai Bravu” (de la intersecția cu str. Baba Novac până la str. Peneș Curcanul). Proiectul presupune construirea a două pasaje rutiere subterane pe direcția Șoselei Mihai Bravu la intersecțiile:
– Șos. Mihai Bravu – Calea Dudești – B-dul Camil Ressu;
– Șos. Mihai Bravu – Calea Vitan.
– construirea unui pasaj pietonal subteran din dreptul stației de tramvai Laborator;
– relocarea semaforului, respectiv a trecerii de pietoni de pe șos. Mihai Bravu (intersecție cu str. Baba Novac);
– crearea a două benzi de circulație pe Calea Dudești în vederea măririi spațiului de stocare la semafor și a creșterii capacității de preluare a fluxurilor de trafic din intersecția Șos. Mihai Bravu – Calea Dudești – B-dul Camil Ressu spre Calea Dudești”, arată proiectul de 291 milioane lei pe care l-a aprobat Consiliul Local Sector 3.