Primarul Negoiță de la sectorul 3 se laudă că poate face trei pasaje subterane la Mihai Bravu – Baba Novac în doar opt luni: „Noi lucrăm repede și bine. 20-30 de milioane de euro pentru toate cele trei pasaje”

Primarul sectorului 3 Robert Negoiță pasaje subterane Mihai Bravu 8 luni Sursa foto: Primăria Sectorului 3

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, susține că poate construi trei pasaje subterane pe șoseaua Mihai Bravu în doar opt luni și cu un cost de 20-30 de milioane de euro, dar lucrările nu pot începe pentru că Primăria Generală nu eliberează avizele necesare. Primarul Negoiță se referă la pasajele rutiere subterane pe care vrea să le facă încă din 2021 cu firma Algorithm (firma de construcții a Primăriei) pe șoseaua Mihai Bravu între Vitan, Dudești și Baba Novac pe inelul principal de circulație. În urmă cu o săptămână Economedia a transmis că pentru aceste pasaje se fac foraje geotehnice (detalii aici).

„Principala problemă a Bucureștiului este traficul, pur și simplu nu se mai poate circula. Trebuie să găsim o soluție. Când s-a făcut Masterplanul (de transport), actualul PUG s-a făcut cu inel principal pe Mihai Bravu. Pe Mihai Bravu vrem să creștem capacitatea de trafic, pasaje subterane, de preferat. De patru ani avem proiect să facem trei pasaje subterane : unul la intersecția cu Vitan, unul la intersecția de la Dudești și unul la intersecția cu Baba Novac. rezolvăm problema de circulație, dar Primarul General nu ne lasă să le facem, motive puerile că ar trebuie să facem PUZ (Plan Urbanistic Zonal), ori legea nu ne cere PUZ…Vreau să mă angajez că în opt luni le avem pe toate trei, toate trei pasajele eu spun că vor fi subterane, le dăm la gata în opt luni. Noi știm să lucrăm foarte ieftin, repede și bine. Costurile sunt mici, 20 -30 de milioane de Euro pe toate pasajele și durata foarte scurtă. Doar ce am inaugurat în aprilie pasajele de la Ikea, două pasaje cu 6-7 milioane Euro”, a spus Negoiță.

Notă: sublinierea din textul citat aparține Economedia

Este adevărat că pasajele de la Teclu/Ikea au fost construite în mai puțin de o jumătate de an, dar sunt supraterane, iar relocările de utilități nu au fost foarte complicate spre deosebire de situația de pe Mihai Bravu unde este Magistrală de termoficare chiar lângă linia de tramvai. Pe de altă parte, pasajul de la Pallady la intrarea pe Autostrada Soarelui a durat mai mult de un an (detalii aici)

Având în vedere traficul intens pe Șos. Mihai Bravu în zona intersecțiilor cu str. Baba Novac – str. Dristorului – B-dul Camil Ressu – Calea Vitan, zone cu risc major de producere a accidentelor rutiere, Primăria Sectorului 3 își propune realizarea obiectivului de investiții „Creșterea mobilității urbane prin fluidizarea traficului auto pe Șoseaua Mihai Bravu” (de la intersecția cu str. Baba Novac până la str. Peneș Curcanul). Proiectul presupune construirea a două pasaje rutiere subterane pe direcția Șoselei Mihai Bravu la intersecțiile:

– Șos. Mihai Bravu – Calea Dudești – B-dul Camil Ressu;

– Șos. Mihai Bravu – Calea Vitan.

– construirea unui pasaj pietonal subteran din dreptul stației de tramvai Laborator;

– relocarea semaforului, respectiv a trecerii de pietoni de pe șos. Mihai Bravu (intersecție cu str. Baba Novac);

– crearea a două benzi de circulație pe Calea Dudești în vederea măririi spațiului de stocare la semafor și a creșterii capacității de preluare a fluxurilor de trafic din intersecția Șos. Mihai Bravu – Calea Dudești – B-dul Camil Ressu spre Calea Dudești”, arată proiectul de 291 milioane lei pe care l-a aprobat Consiliul Local Sector 3.

Sursa foto: Primăria Sectorului 3

Comentarii

  1. Cred ca e mai ” scump” pe sub când le poate face pe deasupra liniilor de tramvai , dar trebuie sa ne întrebam atunci ce se va întâmpla la Vatra Luminoasa , Iancului , etc…..ideea e ca să se înceapă, pe rand , câte un pasaj pe direcția Victoriei aproape la fiecare intersectie mare , unde este posibil ….gen Vitan , Dristor, baba novac, Iancului, Dimitrov, lizeanu , Barbu Văcărescu, etc …altfel peste 5 ani o sa stam numai în trafic. Discuția o port ca și agent vânzări și nu ca PF care se plimba cu mașina 4 km

  2. Sunt foarte multe mașini,nu se respecta limita de viteză,de aceea sunt atâtea accidente,locuiesc aproape de intersecția vitan și zilnic este nebunie,frâne puternice,clacxoane,sirene salvări și poliție!

  3. De ce e atât de învechit primarul Negoiță? Aceasta este o gândire antiplanetă, antimediu, anti urbanism modern.
    Negoiță a II-lea Verdeofagul gândește că în Occidentul anilor 60. Totul pentru trafic. Acum, orașele din Occident mizează pe mediu, pe integrarea bicicletelor și transportului nepoluant și scoaterea mașinilor din oraș. Locuitorii sunt mai relaxați, mai sănătoși, calitatea vieții crescută, investitorii atrași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *