Primăria Sectorului 3 a scos la licitaţie contractul pentru pasajul suprateran de la „Căţelu”

poza_pasaj_fluidizare_trafic_drumul_intre_tarlale (1) Pasaj Cățelu Sursa Foto: Primăria Sectorului 3

Primăria Sectorului 3 a scos la licitaţie contractul pentru construirea pasajului suprateran de la Căţelu, la intersecţia şoselei Industriilor cu Gara Căţelu şi strada Drumul între Tarlale, în zona Industriilor – Pantelimon.

Potrivit documentaţiei tehnice, pasajul de la Căţelu va avea o lungime totală de 476 de metri, supratraversează linia de cale ferată pe direcţia Pantelimon – bulevardul Pallady – Glina, iar valoarea contractului este de 20 de milioane de lei, finanţare de la bugetul local, cu 12 luni durata de execuţie. Sunt prevăzute două benzi pe sens, iar înălţimea liberă de trecere pe sub pasaj va fi de 7,5 metri.

Strada Drumul între Tarlale este o arteră cu trafic intens, este permisă şi circulaţia camioanelor şi se formează cozi atât spre Autostrada Soarelui şi Centură cât şi dinspre A 2 către Pantelimon şi zona Industriilor, explică Primăria Sectorului 3.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Primăria Sectorului 3 își propune realizarea obiectivului de investiții „Construire pasaj suprateran pentru fluidizarea traficului auto în zona Cățelu”, proiect care presupune construirea unui pasaj rutier cu rolul principal de a degreva intersecția analizată și de a asigura delimitarea circulației auto față de circulația feroviară.

În prezent, în intersecția Șoseaua Cățelu – Șoseaua Industriilor – Drumul între Tarlale, traficul auto se desfășoară cu dificultate, elementele geometrice sunt necorespunzătoare, existând și o cale ferată funcțională în dreptul căreia este amenajată o trecere la nivel. În prezent, strada Drumul între Tarlale este amenajată cu o bandă de circulație pe sens de deplasare, lățimea părții carosabile fiind de 7m cu trotuare pietonale adiacente denivelate”, afirmă Primăria Sectorului 3 despre pasajul de la „Căţelu”.

Două pasaje subterane pe şoseaua Mihai Bravu/pasaj suprateran pe Pallady la intrare pe Autostrada Soarelui

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, spune că vrea să construiască alte trei pasaje subterane/supraterane în intersecţii foarte aglomerate. Două pasaje subterane ar urma să fie construite pe şoseaua Mihai Bravu între Vitan şi Baba Novac (la mică distanţă de sediul Primăriei) în timp ce al treilea pasaj suprateran va fi amenajat pe bulevardul Theodor Pallady la intersecţia cu strada Drumul între Tarlale, ultima intersecţie din Bucureşti înainte de intrarea pe A2 – Autostrada Soarelui, unde se schimbă, din nou, bordurile.

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, vorbeşte într-o postare pe pagina sa de Facebook şi despre problema poluării, acuzând Primăria Generală că nu eliberează la timp avizele pentru pasajele propuse.

„De ce sunt necesare podurile și pasajele în orașele mari și aglomerate ale lumii? Și de ce s-au făcut și se fac peste tot, în orașele civilizate? Fiindcă ne ajută să trăim. Simplu! Chiar să trăim. Un pasaj ce permite ieșirea directă din Teclu în Pallady și accesul spre un alt pasaj la ieșirea spre A2 pentru cei care ies din oraș sau spre Drumul Între Tarlale pentru cei care vor să iasă spre Sectorul 2. Scurt, direct, fluid. De ce nu-l facem odată? Fiindcă, la fel ca și pentru celelalte poduri și pasaje pe care le avem în plan, după zeci de avize luate… mai așteptăm unul-două de la Primăria Generală”, a scris primarul Robert Negoiţă în această dimineaţă pe Facebook.

Aceste pasaje sunt utile pentru a rezolva, punctual, problemele de fluenţă din intersecţiile sufocate, dar efectul este de a „muta” aglomeraţia în următoarea intersecţie (este cazul pasajelor de la Piaţa Sudului – Sector 4 şi Mihai Bravu – Splai). De aceea, lucrările de infrastructură ar trebui combinate cu măsuri pentru a îmbunătăţi transportul în comun sau cel alternativ, astfel încât renunţarea la maşina personală să fie o opţiune la îndemână.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: