Cum va arăta pasajul ,,Europa Unită” pe care îl construiește Primăria Sectorului 4 în zona Metalurgiei. Podul trebuie terminat în toamna anului viitor

Pasajul Europa Unită

Primăria sectorului 4 a publicat o simulare foto și video cu pasajul care se construiește la intersecția de la Metalurgiei, șantier unde se lucrează de aprox. o lună și care ar trebui să fie terminat cel mai târziu în toamna anului viitor. Pasajul cu o lungime de 650 metri care se ridică la intersecția bulev. Alexandru Obregia cu șoseaua Turnu Măgurele și Metalurgiei va fi numit ,,Europa Unită” și, pe lângă funcția de fluidizare a circulației ar urma să devină și un reper arhitectural, a transmis Primăria de sector : ,,Europa Unită, noul pasaj rutier suprateran pe care Primăria Sectorului 4 îl construiește la intersecția dintre Bd. Metalurgiei cu strada Turnu Măgurele, va putea concura cu cele mai avangardiste și moderne proiecte de infrastructură mare din capitale europene. Cu o lungime de peste 650 de metri, pasajul va avea două benzi de circulație pe fiecare sens pentru a fluidiza traficul într-una dintre cele mai tranzitate zone din sudul Bucureștiului. Lucrările la acest obiectiv extrem de important pentru toți locuitorii Capitalei au început în luna februarie a acestui an și vor fi finalizate în aproximativ 18 luni. Până în acest moment au fost executate forajele necesare montării celor patru piloni de susținere ai pasajului, urmând ca în zilele următoare să fie testată rezistența celor 32 de coloane din structura de bază a construcției. Apoi, lucrările vor continua cu armarea fundațiilor pilonilor de susținere. Noul pasaj ce se construiește în Sectorul 4 va răspunde tuturor cerințelor și standardelor de siguranță rutieră impuse în domeniu. Dincolo de componentele ce țin de stricta utilitate a pasajului, acest obiectiv de investiții va fi un reper și din punct de vedere arhitectural, îmbinând armonios elementele de funcționalitate cu cele de design urban.”

Costul total al pasajului va fi de 73 de milioane de lei, iar Primăria ar putea primi cel puțin 35 de milioane lei prin Programul Anghel Saligny dacă Ministerul Dezvoltării aprobă cererea de finanțare.

Primăria Sectorului 3 construieşte Pasajul de la „Căţelu cu propria firmă

Primăria sectorului 3 a atribuit contractul pentru Pasajul superateran de la Căţelu propriei firme : asocierea Algorithm Residential S 3 (Lider) – Delta Antrepriza de Construcţii şi Montaj 93, aceeaşi care produce şi noile borduri care se tot schimbă în sector. Potrivit documentaţiei tehnice, pasajul de la Căţelu, va avea o lungime totală de 476 de metri, supratraversează linia de cale ferată pe direcţia Pantelimon – bulevardul Pallady – Glina, iar valoarea contractului este de 20 de milioane de lei, finanţare de la bugetul local, cu 12 luni durata de execuţie. Sunt prevăzute două benzi pe sens, iar înălţimea liberă de trecere pe sub pasaj va fi de 7,5 metri. Tot în sectorul 3, Primăria a scos la licitaţie contractul pentru două pasaje subterane pe şoseaua Mihai Bravu, chiar în dreptul propriului sediu.

Sectorul 2 : pasaje la Baicului și Colentina cu Fundeni 

Și Primăria Sectorului 2 a cerut finanțare prin Programul Anghel Saligny pentru un pasaj suprateran peste calea ferată de la Baicului și un alt pasaj la intersecția Colentina cu șos Fundeni, pe ruta foarte aglomerată spre și dinspre Autostrada A 3 care începe la Petricani.

Pasajele supraterane sau subterane rezolvă, într-adevăr problemele de circulaţie dintr-o intersecţie, dar „mută” aglomeraţia în următoarea, după cum arată specialiştii în mobilitate urbană. De aceea investiţiile autorităţilor locale ar trebuie să urmărească în mod prioritar proiectele pentru a descuraja transportul personal cu autoturismul şi soluţii pentru a face transportul în comun mai eficient şi atractiv.

 

Comentarii

  1. si tramvaiul unde e?ca pe inelul median era vorba sa avem linie de tramvai…sau in sectorul 4 se consturieste ca acum 50 de ani, cu gandul al maisna perosnala doar, desi toata UE vorbeste de sustenabilitate, limitarea poluarii, transpor tpublic eficient….daca erau normali la cap, atat la S4 cat si la PMB, nu se permitea acest pasaj fara spatiu la sol pentru tramvai

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *