La bursa New York Mercantile Exchange (Nymex), cotaţia barilului de petrol ‘light sweet crude’ a scăzut luni cu 0,43%, la 60,71 dolari, în urma reluării traficului naval prin Canalul Suez, după deblocarea şi ranfluarea navei portcontainer care eşuase, transmit EFE şi DPA, citate de Agerpres.
Ever Given a eșuat marți și a blocat complet această cale de navigare cu o lățime de 300 de metri și o lungime de 190 kilometri, una dintre cele mai frecventate din lume. Pe aici trece circa 10% din comerțul maritim internațional și fiecare zi de întârziere antrenează costuri estimate între 6 și 10 miliarde de dolari pentru comerțul mondial. Conform Autorităţii Canalului Suez (SCA), traficul naval prin Canalul Suez a fost reluat luni, după ranfluarea Ever Given, care navighează acum spre nord.
Luni la ora 14:05 GMT cotaţia barilului de petrol ‘light sweet crude’ cu livrare în luna mai a scăzut cu 0,26 dolari, după ce vineri a crescut cu 2,41 dolari, ajungând la închidere la valoarea de 60,97 dolari, din cauza temerilor privind efectele navigaţiei petrolierelor pe această cale maritimă esenţială. La bursa ICE Futures din Londra, cotaţia barilului de petrol Brent din Marea Nordului cu livrare în luna mai a crescut luni cu 0,8%, la 65,09 dolari.
Acţiunile listate la Taiwan ale Evergreen Marine Corp – compania care a închiriat Ever Given – au crescut cu 1,75%.
Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. Anul trecut, au trecut prin această cale maritimă cel puţin 18.840 de nave.