CFR Infrastructură și operatorul feroviar din Ucraina fac primele probe pentru reluarea circulației trenurilor pe linia de pe Valea Vișeului, o linie de tren între România și Ucraina de lângă Sighetu Marmației pe care nu s-a mai circulat de 16 ani. Linia de pe Valea Vișeului în județul Maramureș a fost reparată luna trecută cu personal de la Regionala CFR Cluj, iar marți, Compania Feroviară din Ucraina a făcut prima probă cu un tren diesel (automotor).
,,După 16 ani, primul automotor ucrainean face o cursă de probă pe linia Berlibas (UZ) – Valea Vișeului (CFR), linie de tranzit la granița cu Ucraina! Primul automotor ucrainean de călători a efectuat astăzi o cursă de probă pe traseul Berlibas (UZ) – Valea Vișeului (CFR), linie de tranzit la granița României cu Ucraina, redeschisă de SRCF Cluj pe 12 octombrie 2022, la 16 ani de când nicio garnitură feroviară (UZ) nu a mai circulat prin acest punct de frontieră. Reamintim faptul că, pentru reluarea circulației trenurilor de călători pe relația Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), linie cu ecartament larg, SRCF Cluj a desfășurat lucrări de reparații, în regie proprie, fiind înlocuite cca 1400 de traverse speciale din lemn, 36 de tone de material mărunt de cale și completarea liniei cu 400 de tone de piatră spartă, linia fiind redeschisă traficului de călători în data de 12 octombrie 2022.” a transmis marți, CFR Infrastructură.
Administratorul rețelei feroviare din România mai spune că, derulează lucrări de reparații pentru fluidizarea traficului feroviar transfrontalier pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), în prezent fiind în derulare reparațiile pe linia cu ecartament larg, de la punctul de frontieră Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Valea Vișeului, lucrări care se vor termina la sfârșitul lunii decembrie.