Andrew Buckley a renunțat recent la Starbucks, după ce ultima majorare de preț a firmei a dus costul băuturii sale la peste 6 dolari. Bărbatul de 50 de ani, care lucrează în domeniul vânzărilor de tehnologie în Idaho, era un client fidel de zeci de ani, prețuind mocha-ul său venti aproape zilnic ca pe un mic lux. Dar ultima majorare de preț a depășit limita, arată BBC într-o analiză despre marele lanț american de cafenele.
Decizia a fost un semn al problemelor mai mari de la Starbucks, care se lovește de o nouă rezistență din partea clienților obosiți de inflație.
Vânzările companiei au scăzut cu 1,8% la nivel global.
În SUA – de departe cea mai mare și cea mai importantă piață a firmei – vânzările în magazinele deschise de cel puțin un an au scăzut cu 3% – cea mai mare scădere din ultimii ani.
Printre cei care au renunțat la Starbuks s-au numărat unii dintre cei mai devotați clienți ai firmei – membrii clubului care oferă recompense. O scădere cu 4% față de trimestrul anterior.
Fostul client David White a declarat pentru BBC că a încetat aproape toate achizițiile sale de la Starbucks în ultimele luni, uneori abandonând comenzile în mijlocul cumpărăturilor, îngrozit de totalul din coșul său.
El spune că indignarea sa față de creșterile de prețuri a fost întărită de alte decizii ale companiei, inclusiv de reprimarea lucrătorilor care încearcă să se organizeze în sindicate.