Casa de modă franceză Chanel a contestat în instanță marca pe care Huawei ceruse să o înregistreze în UE, motivând că avea prea multe asemănări cu propriul său logo, dar justitția europeană a respins plângerea.
Judecătorii Tribunalului UE au decis că siglele în cauză nu sunt similare, potrivit La Repubblica, citată de Rador. Prin urmare, Huawei poate continua înregistrarea siglei, pentru care a depus o cerere la Oficiul Uniunii Europene (Euipo) în 2017.
Dar cum sunt cele două embleme? Ambele utilizează o literă repetată și încrucișată: în cazul lui Chanel este cunoscutul C, poziționat într-o imagine în oglindă (unul în dreapta, celălalt în stânga). Cele două litere se încrucișează în centru, formând un fel de elipsă verticală. În cazul Huawei, U-urile sunt împletite, unul orientat în sus, unul în jos, formând o elipsă orizontală.
Cele două mărci “au unele asemănări, dar diferențele vizuale sunt semnificative”, a decis instanța europeană, care a mai spus că nu există riscul vreunei confuzii din partea clientului-consumator.
Casa de modă Chanel poate face recurs împotriva sentinței.