Procesator de plăți: Peste 625.000 de tranzacții online de Black Friday, cu o valoare totală de aproximativ 353 milioane de lei

black friday Foto: Rawpixelimages | Dreamstime.com

Numărul tranzacţiilor online, înregistrat în campania de “Black Friday”, derulată vineri, în România, a depăşit 625.000, cu o valoare totală de aproximativ 353 milioane de lei, arată datele publicate de procesatorul de plăţi online, PayU România și citate de Agerpres.

Conform situaţiei centralizate, până după ora 12:30, în Minutul de aur (la ora 8:45) au fost consemnate 7.431 de tranzacţii, iar valoarea medie a coşului de cumpărături s-a ridicat la 625 de lei.

Din totalul celor circa 625.011 de tranzacţii înregistrate în prima parte a zilei, 43,4% au fost realizate cu cardul salvat, în timp ce plata în rate a însemnat o valoare de aproape 100 de milioane de lei.

Datele PayU relevă faptul că produsele de IT&C ocupă primul loc în preferinţele românilor de “Black Friday 2023”, cu categoriile de electrocasnice mici şi mari, laptopuri, TV, audio-video şi telefoane. Urmează Beauty şi îngrijire personală, Băuturi, băcănie, home&deco, fashion, Services – food and delivery, abonamente restaurante, servicii medicale & nopţi de cazare, aur, abonamente pentru companii aeriene etc.

Până la ora 12:34, în topul primelor trei tranzacţii efectuate se afla industria de IT&C, cu o comandă în valoare de 54.129 de lei, urmată de e-tail (retail electronic), cu două tranzacţii în cuantum de 47.700 lei, respectiv 43.887 lei.

Un studiu al PayU GPO România, publicat recent, arată că aproape jumătate din totalul tranzacţiilor procesate în România (46%) vor fi cu un card salvat în prealabil, iar în perioada de “Black Friday 2023” numărul de tranzacţii online ar urma să fie de 20 de ori mai mare decât într-o zi obişnuită.

Referitor la evoluţia pieţei locale de comerţ online, estimările specialiştilor evidenţiază un ritm de creştere şi se va apropia de valoarea de 9,76 miliarde de euro, în 2023. Din acest total, 65% reprezintă livrări de bunuri (produse) şi 35% servicii furnizate prin intermediul online.

Cele mai importante verticale care au susţinut avansul pieţei de comerţ digital în acest an au rămas: IT&C, fashion şi home & deco, dar şi travel, asigurări, entertainment, transport şi food & delivery.

Foto: Rawpixelimages | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *