Sancțiunile occidentale împotriva Rusiei stimulează cererea pentru automobilele fabricate în China, iar această creștere ar putea continua atât timp cât sancțiunile rămân în vigoare, a declarat un director al asociației auto din China, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Constructorii auto chinezi caută, de asemenea, să asambleze vehicule în Rusia și să localizeze producția, a declarat reporterilor Xu Haidong, inginer-șef adjunct la Asociația Producătorilor Auto din China (CAAM).

“Există încă o cerere uriașă pe piața rusă, dar aceasta nu va depinde neapărat doar de importuri”, a spus Xu.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

“Exporturile de automobile din China către Rusia vor fi în continuare la mare căutare în următorii 2-3 ani, iar după aceea sectorul auto din China își va spori probabil localizarea pe piața rusă”.

Rusia a fost principala destinație pentru exporturile auto din China în primele șapte luni ale anului, potrivit datelor CAAM, 464.000 de mașini vândute. Mexicul a fost pe locul al doilea, cu 224.000 de unități.

Pentru întregul an trecut, Mexicul a fost principalul importator de mașini chinezești, cu 254.000 de unități, în timp ce Rusia a fost al cincilea mare importator, cu 162.000 de unități, arată datele CAAM.

Mașinile chinezești importate reprezintă acum 49% din piața rusă, ajungând la 40.000 de unități în iunie, comparativ cu o cotă de doar 7% în iunie 2021, înainte de război, potrivit datelor firmei de analiză Autostat. Firmele chinezești asamblează, de asemenea, vehicule în Rusia, preluând fabrici lăsate libere de producătorii auto occidentali.

China este cea mai mare piață auto din lume, dar producătorii chinezi de automobile se uită tot mai mult în străinătate pentru a compensa concurența intensă și slăbirea cererii de acasă.