Sancțiunile occidentale împotriva Rusiei stimulează cererea pentru automobilele fabricate în China, iar această creștere ar putea continua atât timp cât sancțiunile rămân în vigoare, a declarat un director al asociației auto din China, scrie Reuters.
Constructorii auto chinezi caută, de asemenea, să asambleze vehicule în Rusia și să localizeze producția, a declarat reporterilor Xu Haidong, inginer-șef adjunct la Asociația Producătorilor Auto din China (CAAM).
“Există încă o cerere uriașă pe piața rusă, dar aceasta nu va depinde neapărat doar de importuri”, a spus Xu.
“Exporturile de automobile din China către Rusia vor fi în continuare la mare căutare în următorii 2-3 ani, iar după aceea sectorul auto din China își va spori probabil localizarea pe piața rusă”.
Rusia a fost principala destinație pentru exporturile auto din China în primele șapte luni ale anului, potrivit datelor CAAM, 464.000 de mașini vândute. Mexicul a fost pe locul al doilea, cu 224.000 de unități.
Pentru întregul an trecut, Mexicul a fost principalul importator de mașini chinezești, cu 254.000 de unități, în timp ce Rusia a fost al cincilea mare importator, cu 162.000 de unități, arată datele CAAM.
Mașinile chinezești importate reprezintă acum 49% din piața rusă, ajungând la 40.000 de unități în iunie, comparativ cu o cotă de doar 7% în iunie 2021, înainte de război, potrivit datelor firmei de analiză Autostat. Firmele chinezești asamblează, de asemenea, vehicule în Rusia, preluând fabrici lăsate libere de producătorii auto occidentali.
China este cea mai mare piață auto din lume, dar producătorii chinezi de automobile se uită tot mai mult în străinătate pentru a compensa concurența intensă și slăbirea cererii de acasă.