Producătorul auto francez Renault va numi un director executiv interimar săptămâna viitoare, în timp ce continuă căutarea unui înlocuitor pentru Luca de Meo. Acesta va părăsi constructorul auto pentru a conduce grupul de lux Kering, potrivit Financial Times.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Kering este un grup francez care deține firme de lux precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Alexander McQueen și Gucci.
Compania a restrâns lista scurtă de candidați pentru funcția de CEO la șeful Dacia Denis Le Vot, responsabilul cu achizițiile, parteneriatele și afacerile publice François Provost și fostul executiv Stellantis Maxime Picat, au declarat persoane apropiate.
Acestea au adăugat că grupul se confruntă cu un termen limită strâns pentru a numi un director executiv permanent până pe 15 iulie, când De Meo urmează să plece. Persoane familiarizate cu discuțiile au spus că agenția de recrutare Russell Reynolds Associates asistă la căutare.
De Meo a șocat consiliul de administrație al Renault cu anunțul brusc al plecării sale la Kering la mijlocul lunii iunie, la doar câteva zile după ce își prezentase strategia viitoare pentru constructorul auto francez.
Le Vot este respectat în interiorul companiei pentru că a transformat marca de buget Dacia într-unul dintre cele mai de succes branduri ale Renault. Este, de asemenea, cunoscut pentru abilitatea sa de a gestiona situații complexe, de la conducerea activității companiei privind lanțurile de aprovizionare până la gestionarea retragerii grupului din Rusia.
Între timp, Picat a părăsit Stellantis luna trecută după ce a fost trecut cu vederea pentru funcția de CEO în favoarea șefului nord-american al companiei, Antonio Filosa.
Persoanele au adăugat că nu există o urgență pentru a numi imediat un succesor, afirmând că De Meo deja conturase strategia companiei, iar afacerea se apropie de o perioadă mai liniștită, vara.
Renault a declarat că procesul de căutare a unui nou director executiv este în desfășurare și nu a comentat cu privire la candidați. Russell Reynolds nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Persoanele au adăugat că firma dorește să evite un proces de căutare prelungit, așa cum s-a întâmplat la rivalul Stellantis. Producătorul mărcilor Jeep și Fiat a avut nevoie de peste șase luni pentru a-l numi pe Filosa în locul lui Carlos Tavares.
Succesorul lui De Meo va trebui să continue munca începută de italian, care a prezentat o nouă strategie ce implică integrarea tehnologiei și dezvoltarea de parteneriate, au spus persoanele familiare cu compania.
Renault a evoluat mai bine decât competitorii săi europeni mai mari, care s-au confruntat cu o cerere în scădere, datorită, în parte, lipsei expunerii pe piețele din SUA sau China.
Noul CEO va trebui, de asemenea, să răspundă cerințelor guvernului francez, care este acum cel mai mare acționar al companiei.
Săptămâna trecută, Renault a anunțat o pierdere contabilă de 9,5 miliarde de euro în legătură cu participația sa la Nissan, ca urmare a unei schimbări în modul în care compania franceză contabilizează participația în partenerul japonez aflat în dificultate.
Renault își restructurează alianța de 26 de ani cu Nissan și își reduce treptat participația în grupul japonez, care a fost cândva de până la 43%, la 10%.