Grupul auto franco-italian Stellantis își va închide fabrica din statul american Illinois în februarie, ceea ce va duce la concedierea pe perioadă nedeterminată a 1.350 de angajați, a anunțat compania într-un comunicat, invocând creșterea costurilor pe piața vehiculelor electrice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Industria noastră a fost afectată negativ de o multitudine de factori, cum ar fi pandemia Covid-19 în curs de desfășurare și deficitul global de microcipuri, dar provocarea cu cel mai mare impact este creșterea costurilor legate de electrificarea pieței auto”, a anunțat Stellantis într-un comunicat.

Compania a precizat că ia măsuri de “stabilizare a producției” și de “îmbunătățire a eficienței” în instalațiile sale din America de Nord, scrie CNN.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Constructorul auto european a precizat că va “opri” uzina de asamblare din Belvidere, Illinois, la 23 februarie. Stellantis, compania mamă a Chrysler, Dodge și Jeep, a declarat că va face “toate eforturile” pentru a-i plasa pe angajații concediați în posturi vacante și că este în căutarea altor oportunități de reconversie a fabricii din Belvidere.

Sindicatul internațional United Auto Workers International Union a declarat pe Facebook că este “profund iritat” de această decizie. Președintele grupului, Ray Curry, a declarat că este “inacceptabil” ca Stellantis să nu aloce noi produse fabricii.

Uzina din Illinois construiește Jeep Cherokee și va continua să producă acest vehicul până la închiderea fabricii, dar compania nu a făcut niciun comentariu cu privire la viitorul acestei mărci și al acestui model.

“Acesta este un vehicul important în gama noastră și rămânem angajați pe termen lung în acest segment de SUV-uri de dimensiuni medii”, a declarat Jodi Tinson, purtător de cuvânt al Stellantis, într-un comunicat.

În octombrie, compania a declarat că societatea sa mixtă care produce vehicule Jeep în China își cere falimentul. Iar în noiembrie a spus că nu poate produce în prezent vehicule electrice la prețuri accesibile în Europa și caută să se orienteze către producția la costuri mai mici pe piețe precum India.

În iulie anul trecut, Stellantis și-a luat un angajament de 35,5 miliarde de dolari pentru vehicule electrice până la sfârșitul anului 2025, pentru a-și extinde portofoliul. Compania a planificat ca 70% din vânzările sale în Europa și 40% din vânzările sale în SUA să fie vehicule complet electrice sau hibride plug-in în termen de patru ani, a declarat directorul general Carlos Tavares.