Grupul auto franco-italian Stellantis își va închide fabrica din statul american Illinois în februarie, ceea ce va duce la concedierea pe perioadă nedeterminată a 1.350 de angajați, a anunțat compania într-un comunicat, invocând creșterea costurilor pe piața vehiculelor electrice.
“Industria noastră a fost afectată negativ de o multitudine de factori, cum ar fi pandemia Covid-19 în curs de desfășurare și deficitul global de microcipuri, dar provocarea cu cel mai mare impact este creșterea costurilor legate de electrificarea pieței auto”, a anunțat Stellantis într-un comunicat.
Compania a precizat că ia măsuri de “stabilizare a producției” și de “îmbunătățire a eficienței” în instalațiile sale din America de Nord, scrie CNN.
Constructorul auto european a precizat că va “opri” uzina de asamblare din Belvidere, Illinois, la 23 februarie. Stellantis, compania mamă a Chrysler, Dodge și Jeep, a declarat că va face “toate eforturile” pentru a-i plasa pe angajații concediați în posturi vacante și că este în căutarea altor oportunități de reconversie a fabricii din Belvidere.
Sindicatul internațional United Auto Workers International Union a declarat pe Facebook că este “profund iritat” de această decizie. Președintele grupului, Ray Curry, a declarat că este “inacceptabil” ca Stellantis să nu aloce noi produse fabricii.
Uzina din Illinois construiește Jeep Cherokee și va continua să producă acest vehicul până la închiderea fabricii, dar compania nu a făcut niciun comentariu cu privire la viitorul acestei mărci și al acestui model.
“Acesta este un vehicul important în gama noastră și rămânem angajați pe termen lung în acest segment de SUV-uri de dimensiuni medii”, a declarat Jodi Tinson, purtător de cuvânt al Stellantis, într-un comunicat.
În octombrie, compania a declarat că societatea sa mixtă care produce vehicule Jeep în China își cere falimentul. Iar în noiembrie a spus că nu poate produce în prezent vehicule electrice la prețuri accesibile în Europa și caută să se orienteze către producția la costuri mai mici pe piețe precum India.
În iulie anul trecut, Stellantis și-a luat un angajament de 35,5 miliarde de dolari pentru vehicule electrice până la sfârșitul anului 2025, pentru a-și extinde portofoliul. Compania a planificat ca 70% din vânzările sale în Europa și 40% din vânzările sale în SUA să fie vehicule complet electrice sau hibride plug-in în termen de patru ani, a declarat directorul general Carlos Tavares.