Stellantis se uită către India pentru a produce vehicule electrice accesibile pentru Europa, pe fondul concurenței din China

stellantis Sursa foto: Stellantis

Grupul auto franco-italian Stellantis a ajuns la concluzia că nu poate produce în prezent vehicule electrice la prețuri accesibile în Europa și caută să se orienteze către producția la costuri mai mici pe piețe precum India, a declarat directorul său executiv, scrie Reuters.

Dacă India, cu baza sa de furnizori cu costuri reduse, va reuși să îndeplinească obiectivele de calitate și costuri ale companiei până la sfârșitul anului 2023, ar putea deschide ușa pentru exportul de vehicule electrice pe alte piețe, a declarat Carlos Tavares, directorul general al grupului ale cărui mărci includ și Peugeot și Chrysler.

“Până în prezent, Europa nu este capabilă să facă mașini electrice la prețuri accesibile. Așadar, marea oportunitate pentru India ar fi aceea de a putea vinde mașini compacte electrice la un preț accesibil, protejând profitabilitatea”, a declarat Tavares reporterilor la o masă rotundă cu presa din India.

Stellantis investește masiv în mașini electrice și intenționează să producă zeci de modele electrice în următorul deceniu, dar Tavares a avertizat luna trecută că vehiculele electrice cu baterii la prețuri accesibile vor apărea peste cinci – șase ani.

În prima sa vizită în India de la preluarea funcției de director general al Stellantis, acesta a declarat că firma încă elaborează un plan privind exporturile de vehicule electrice din această țară și că nu a luat încă nicio decizie.

Posibilul pariu al lui Tavares pe India vine după ce producătorii auto americani Ford și General Motors au ieșit de pe a patra piață auto din lume, după ce nu au reușit să facă bani și să spargă dominația japonezilor de la Suzuki Motor Corp și a sud-coreenilor de la Hyundai Motor.

De asemenea, acest lucru vine în contextul în care producătorii chinezi de vehicule electrice fac incursiuni în Europa, cu scopul de a cuceri cumpărătorii cu mașini mai accesibile, după ce au furat deja un marș asupra majorității rivalilor străini în China, cea mai mare piață mondială pentru vehicule electrice.

Stellantis este ultimul mare producător care și-a reorientat strategia în China, unde intenționează acum să fie un jucător de nișă prin intermediul mărcilor Jeep și Maserati.

“Există o tensiune tot mai mare între China și lumea occidentală. Acest lucru va avea o consecință în ceea ce privește afacerile. Puterea care este cea mai bine plasată pentru a profita de această oportunitate este, evident, India”, a declarat Tavares.

India, unde Stellantis își vinde mărcile Jeep și Citroen, reprezintă o mică parte din vânzările globale ale constructorului auto, dar Tavares a declarat că firma nu urmărește volumul și că, în schimb, vrea să își intensifice încet și profitabil vânzările.

Compania intenționează să lanseze primul său vehicul electric în țară – un model electric al mașinii sale compacte Citroen C3 – la începutul anului viitor.

Stellantis își produce deja propriile motoare electrice și pachete de baterii și intenționează, de asemenea, să producă celule de baterii. Și în India, Tavares dorește să achiziționeze la nivel local componente pentru vehicule electrice, inclusiv baterii, astfel încât să poată fi competitivă în ceea ce privește costurile și prețurile.

“În prezent, vehiculele electrice reprezintă în principal o problemă de accesibilitate”, a spus el. “Nu este vorba de tehnologie”.

Sursa foto: Stellantis

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *