Airbus avertizează companiile aeriene că întârzierile la livrări vor persista încă trei ani, în timp ce lucrează pentru a depăși un blocaj cauzat de problemele din lanțul de aprovizionare, au declarat surse din industrie, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Tonul precaut în ceea ce privește livrările a fost subliniat la o recentă întâlnire cu clienții desfășurată la Toulouse și pune presiune suplimentară pe Airbus, pentru a demonstra progrese în atingerea obiectivului de a crește producția principalului său model la 75 de avioane pe lună, au adăugat acestea.
Airbus a raportat unele îmbunătățiri în lanțurile de aprovizionare, care s-au confruntat cu dificultăți din cauza lipsei de piese și forță de muncă de la pandemie încoace, însă producătorul de avioane se confruntă în continuare cu blocaje în privința motoarelor și a unor piese structurale.
„Airbus vorbește despre întârzieri la livrarea avioanelor atât în 2027, cât și în 2028”, a declarat un director de rang înalt dintr-o companie aeriană, adăugând că aceste întârzieri sunt comunicate fragmentar, o dată la câteva luni.
O altă sursă a spus că avioanele programate pentru livrare spre sfârșitul acestui deceniu au fost deja reprogramate cu o întârziere de șase luni.
„Nu există semne reale de îmbunătățire”, a spus o a treia persoană, după o prezentare recentă pentru clienți.
Air Lease Corp (AL.N) a declarat la începutul acestei luni că a primit notificări de la Airbus privind întârzieri pentru modelele A320neo și A321neo în 2027 și 2028.
„Lucrăm împreună cu furnizorii pentru a atenua impactul situației actuale asupra clienților noștri”, a declarat un purtător de cuvânt al Airbus.
Companiile de leasing sunt expuse unei volatilități ușor mai mari decât companiile aeriene în planificarea livrărilor, deoarece jonglează cu angajamentele, dar astfel de comentarii subliniază preocupările persistente legate de întârzieri, care au agravat lipsa de avioane noi.
Livrări slabe pentru luna mai
Surse din industrie au spus că este neobișnuit ca întârzierile să fie anunțate cu până la trei ani în avans, ceea ce reflectă obiectivele record de volum și presiunea din partea companiilor aeriene pentru mai multă transparență.
„Când ajungi la astfel de volume de producție și trasezi cele două grafice: ce vrei să construiești și ce poți construi, atunci zona dintre ele devine uriașă”, a spus o sursă de rang înalt din industrie.
Mai multe companii de leasing au avertizat asupra problemelor din lanțul de aprovizionare aerospațial pentru restul deceniului.
Directorul general al Airbus, Guillaume Faury, a declarat în ianuarie că este încrezător în atingerea obiectivului deja amânat de 75 de avioane pe lună în 2027, conform planului, și a spus luna trecută că Airbus continuă să își crească ritmul de producție în direcția acelui obiectiv. Analiștii spun că producția a atins un nivel de 60 de avioane pe lună.
Livrările pe termen scurt rămân de asemenea sub presiune, deși Airbus a reiterat că se așteaptă ca acestea să fie concentrate spre sfârșitul anului.
Airbus a livrat 32 de avioane până acum în această lună și ar putea depăși 40 pentru întregul mai, dar este puțin probabil să atingă cifra de 53 din mai anul trecut, a spus Rob Morris, director global al diviziei de consultanță de la Cirium Ascend. Livrările din perioada ianuarie-aprilie au scăzut cu 5%.
Airbus a reafirmat în această lună obiectivul de 820 de livrări comerciale pentru acest an, în creștere cu 7%, dar a avertizat că problemele cu furnizarea de motoare se vor agrava înainte de a se îmbunătăți.