Producătorul de hârtie igienico-sanitară din România Elfi anunță investiții de 10 milioane de euro în 2025, pentru extinderea capacității de producție.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În anul 2024, compania a avut o cifră de afaceri în creștere cu aproximativ 10% față de 2023, ajungând la aproximativ 13 milioane de euro, și a realizat investiții de peste 1 milion de euro în tehnologie de ultimă generație pentru sustenabilitatea și eficientizarea companiei.
Compania transmite că evoluția pozitivă a cifrei de afaceri în 2024 a fost susținută de extinderea portofoliului de clienți, prin intrarea în rețeaua Kaufland, demararea listării într-o nouă rețea de hipermarketuri, și de majorarea comenzilor din partea partenerilor existenți, precum Auchan, Metro sau rețelele tradiționale de retail. Segmentul prosoapelor de bucătărie a fost cel mai dinamic în 2024, generând peste 60% din volumul lunar de producție.
Pentru 2025, compania estimează o evoluție de aproximativ 15% a cifrei de afaceri, bazată pe consolidarea parteneriatelor și valorificarea noilor investiții, și plănuiește investiții de 10 milioane de euro în extinderea capacității de producție.
Proiectul prevede construirea unei noi hale și instalarea unei linii tehnologice de ultimă generație, care va permite companiei să opereze trei linii de producție, dublând astfel capacitatea actuală.
De asemenea, în 2024, Elfi a finalizat investiții de peste 1 milion de euro în automatizare și soluții tehnologice. Printre proiectele implementate se numără instalarea unui sistem de panouri fotovoltaice la fabrica din Albota, județul Argeș, care acoperă în prezent peste 40% din consumul energetic al unității, prin furnizarea de energie verde, precum și integrarea unui sistem avansat de filtrare a aerului, care îmbunătățește atât calitatea produselor, cât și condițiile de lucru pentru angajați. De asemenea, linia de producție a fost complet automatizată, inclusiv prin instalarea a doi roboți industriali pentru paletizare, parte a programului amplu de eficientizare logistică.
Sursa foto: Elfi
Sursa foto: Elfi
„Anul 2024 a confirmat potențialul nostru de scalare și ne-a oferit o bază solidă pentru investițiile planificate. Ne adaptăm constant la tendințele din piață, unde vedem o presiune asupra prețului, datorată fluctuațiilor costurilor materiilor prime, dar și o orientare accentuată spre produsele private label, pentru care suntem pregătiți să răspundem eficient cererii. De asemenea, investițiile în sistemul de panouri fotovoltaice și în sistemul avansat de filtrare a aerului fac parte din angajamentul nostru de sustenabilitate față de mediu, grijă față de angajați și standarde înalte de producție”, a declarat Adrian Constantin, Director General Elfi.
Un segment strategic în dezvoltarea companiei este cel al produselor private label, unde Elfi colaborează în prezent cu 10 parteneri din retail. Cererea în această zonă a crescut semnificativ, cu o majorare de 62% a comenzilor pentru unul dintre cei mai importanți clienți și adăugarea a patru produse în portofoliul acestuia.
„Menținerea unui parteneriat solid în zona private label presupune o capacitate de inovație și producție constantă la scară largă, flexibilitate în procesul de producție și livrare, dar și un angajament ferm față de calitate și sustenabilitate. Investițiile continue în tehnologie ne permit să răspundem rapid cerințelor personalizate ale clienților și să susținem creșterea comună”, a adăugat Adrian Constantin, Director General Elfi.
Elfi a fost înființată în 2003 și este unul dintre cei mai mari producători și distribuitori de hârtie igienică și prosoape de hârtie din România. Compania este distribuitor pentru mari retaileri internaționali, precum Metro, Auchan sau Kaufland și pentru lanțuri de magazine tradiționale, precum Annabella, Diana, Dacia, Prima, Jam, Darina, Dcneu și altele. Portofoliul său include toată gama de hârtie igienică, precum și prosoape de hârtie.
În prezent, compania Elfi are 35 de angajați și a înregistrat în 2024 afaceri de aproximativ 13 milioane euro.