Producătorul de vehicule electrice Rivian a majorat prețul de ofertă al acțiunilor sale, urmărind o evaluare de 65 mld. dolari la IPO

rivian Sursa foto: Rivian

Rivian Automotive, susținută de Amazon, a majorat vineri semnificativ prețul de ofertă al acțiunilor sale, producătorul de vehicule electrice urmărind o evaluare de până la 65 de miliarde de dolari în oferta sa publică inițială, scrie Reuters.

La începutul acestei săptămâni, a urmărit o evaluare de peste 53 de miliarde de dolari la un preț de 62 de dolari pe acțiune. Compania se așteaptă acum să vândă 135 de milioane de acțiuni în intervalul 72-74 de dolari fiecare, pentru a strânge aproape 10 miliarde de dolari pe 9 noiembrie.

IPO-ul ar putea face din Rivian una dintre singurele trei companii care au strâns peste 8 miliarde de dolari într-un deceniu după Alibaba și Facebook.

Deși startup-ul nu a vândut încă un volum semnificativ de camionete sau camioane electrice, o evaluare de 65 de miliarde de dolari pentru Rivian ar putea să-l facă mai valoros decât producătorul Fiat Stellantis NV și să-l apropie de vechii producători auto Ford și General Motors.

Rivian a investit masiv pentru a crește producția, inclusiv pentru camioneta sa de lux R1T, complet electrică, care a fost lansată în septembrie, învingând concurența rivalilor consacrați precum Tesla Inc, General Motors și Ford.

Compania a avut aproximativ 55.400 de precomenzi R1T și R1S în Statele Unite și Canada, începând cu 31 octombrie.

Rivian a declarat că a început livrările R1T și a înregistrat venituri pentru cele trei luni încheiate la 30 septembrie. Pierderea netă pentru acea perioadă, totuși, se estimează că va crește din cauza costurilor de producție mai mari.

Piața vehiculelor electrice este în plină expansiune, deoarece consumatorii sunt mai atenți la mediu și este văzută ca un simbol al luxului pentru multe mărci. Tesla a produs un număr record de mașini în ultimul său trimestru, sugerând o cerere puternică de mașini electrice.

Amazon a comandat 100.000 de camionete electrice de livrare Rivian, ca parte a efortului mai amplu al gigantului comerțului electronic de a-și reduce amprenta de carbon.

Cu toate acestea, Rivian se va confrunta cu concurența producătorilor de automobile atât pe piața de consum, cât și pe piața furgonetelor comerciale.

Ford a declarat că are peste 160.000 de comenzi pentru camioneta sa electrică F-150 Lightning și că o versiune electrică a camionetei sale comerciale Transit este „complet epuizată”.

General Motors pregătește producția de camionete electrice de livrare, SUV-uri și camionete.

Sursa foto: Rivian

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *