Grupul TeraPast, producător de materiale de construcţii a semnat acordul pentru achiziția Grupului Wolfgang Freiler de la familia Uhl din Austria, care deține facilități moderne de producție în Ungaria și o divizie dinamică de distribuție pe mai multe piețe din Europa Centrală și de Vest, potrivit unui comunicat de presă al TeraPlast.
Prețul tranzacției este stabilit la 16,53 milioane de euro, sumă acoperită din surse mixte (interne și finanțare bancară), la care se adaugă un mecanism de „earn-out” în funcție de EBITDA realizată de Grupul Freiler în 2024.
„Vom continua dezvoltarea Grupului Wolfgang Freiler prin investiții de 2 milioane de euro în dezvoltarea portofoliului de produse pentru infrastructură, pentru a ne întări competitivitatea în regiune”, a spune Alexandru Stânean, CEO TeraPlast.
Potrivit comunicatului, achiziția extinde și completează portofoliul de produse al Grupului TeraPlast, facilitând accesul la noi piețe, cu potențial ridicat, din centrul și vestul Europei. Structura businessului care face obiectul tranzacției reprezintă, așadar, un pas semnificativ în extinderea exporturilor Grupului în vestul Europei.
Grupul Wolfgang Freiler a fost achiziționat de la familia Uhl, care activează în mai multe domenii: construcții, imobiliare și HoReCa. Polytech și Pro-Moulding, cele două subsidiare ale Grupului Wolfgang Freiler, desfășoară activități de producție pe teritoriul Ungariei, în timp ce Freiler gestionează activitatea de distribuție. Polytech produce țevi pentru protecția cablurilor electrice și a fibrei optice, cu un grad ridicat de calitate. Pro-Moulding este specializată în injecția de mase plastice. O altă entitate a Grupului deține o bază industrială extinsă pe 5 hectare de teren și hale în sud-vestul Ungariei. Produsele sunt comercializate pe piețele din Ungaria, Cehia, Austria, Germania și Franța, unde companiile dețin poziții solide de piață. În urma tranzacției, cei 144 de angajați ai Grupului Freiler se vor alătura echipei Grupului TeraPlast.
În 2022, Freiler a înregistrat o cifră de afaceri de 31 milioane de euro și o EBITDA de aproape 4 milioane de euro, ceea ce înseamnă o marjă EBITDA de 12%.